Ga naar inhoud

vraagje geheugen


Kurtt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@JP

Iets te technisch voor mij lol (hardware he...). Wat is dual channel? Is zo'n latje dual channel? Ik vind het niet terug in de handleiding.

Volgens de handleiding van mijn vorige Asus bord zijn het slot A1 en B1 die je dient te gebruiken voor Duall channel,dus die je A1 te gebruiken voor elk latje apart te testen.

Duall channel betekent dat de processor 2 verbindingen naar het werkgeheugen heeft wat ervoor zorgt dat de processor 2 geheugen latjes gelijktijdig (parallel) kan aanspreken,hierdoor is dus een verdubbeling van bandbreedte mogelijk.

Heb je die geheugen test van het moederbord zelf al uitgevoerd? (die zoekt eventuele fouten op)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid is dat de processor niet goed geplaatst is. Als er een processorpinnetje niet goed in de voet zit zou dit kunnen verklaren waarom het geheugen in Single Channel blijft draaien.

Ook zou een pinnetje krom kunnen zijn daar er bij de assemblage kracht op uit geoefend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat een van de slots defect is.

Als het defecte slot niet in gebruik is, zal je de volledige 6 GB ram zien.

Is het defecte slot wel in gebruik, zal dit het ganse paar onbruikbaar maken en zie je slechts 4 GB van het goede paar slots.

Ik denk dat dit het geval is. Maar ik heb momenteel geen zin om pc open te veizen. Ga dit zeker morgen eens testen. Nu steken er 3 latjes in. Het eerste slot daar steekt niets in, vanaf het moment dat daar wel een latje insteekt, begin ik -geloof ik- rare getallen te krijgen. En wordt dan -zoals je zegt- de pare of onpare uitgeschakeld. Het is inderdaad zo dat mijn moederbord werkt met pare en onpare slotjes. (wit en bruin)

Als je gelijk hebt, is dit heeeel goed opgemerkt van u dat op die manier de pare of onpare worden uitgeschakeld. Zo ver had ik nog niet gedacht. Ik ken ook bitter weinig van hardware eerlijk gezegd.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.