Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De mailto-functie op een website gaat standaard op zoek naar een mailprogramma op de computer van de bezoeker. Dat is nadeel van zo'n formulieren.

Als je firefox hebt dan kan je deze functie ook koppelen aan hotmail:

Open Firefox.

Typ in adresbalk about:config en druk op enter.

Je zal misschien een waarschuwing krijgen. Klik hier op "ik zal voorzichtig zijn".

Bovenaan bij filter typ je gecko

Zoek in de lijst die verschijnt het volgende: gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost.

Dubbelklik hier op om de waarde te veranderen naar true.

Kopiër volgende tekst en plak hem in de adresbalk.

javascript:navigator.registerProtocolHandler('mailto','http://hotmail.msn.com/secure/start?action=compose&to=%s','Hotmail')

Bovenaan zal er een balk verschijnen. Klik op toepassing toevoegen.

Ga nu naar Extra --> Opties -->tabblad Toepassingen[/b]. Ga naar het onderdeel mailto en selecteer Hotmail.

Typ opnieuw about:config in de adresblak.

Typ gecko in bij filter en druk enter.

Zoek opnieuw naar gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost. Verander de waarde opnieuw naar false. Dit doe je door dubbelklikken op de lijn.

Dit werkt ook voor Yahoo-mail en gmail.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 17U29: jurgen was rapper...

Bedankt. Maar ik denk dat de TS bedoelt dat als hij op de link klikt, hij direct naar zijn email programma gaat, en dus direct een bericht kan typen waarbij het emailadres reeds ingevuld is (in dit geval zou dan het emailadres van natuurpunt al ingevuld zijn)

Dit is mogelijk. Je kan dat in Firefox instellen dat een maillink automatisch het juiste programma opent.

Als Jonati bijvoorbeeld Firefox als browser gebruikt, kan ze als volgt de mailto linken koppelen aan Hotmail.

- Druk in Firefox op de Alt toets, zodat het menu verschijnt. Kies vervolgens in Firefox voor Extra/Opties. En ga naar de tab "Toepassingen". Bij inhoudstype kijk je naar "Mailto" en bij Actie klik je op het pijltje. Staat daar Hotmail tussen? Bij mij staat daar enkel Gmail en Yahoo tussen.

Meer info: Set Hotmail Or Livemail As Default Email Client In Firefox [How To]

In Internet Explorer is het weer anders...

Ook kan je het via Start/Standaardprogramma's doen maar ook daar staat geen Hotmail tussen die je als standaard kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mailto-functie op een website gaat standaard op zoek naar een mailprogramma op de computer van de bezoeker. Dat is nadeel van zo'n formulieren.

Als je firefox hebt dan kan je deze functie ook koppelen aan hotmail:

Open Firefox.

Typ in adresbalk about:config en druk op enter.

Je zal misschien een waarschuwing krijgen. Klik hier op "ik zal voorzichtig zijn".

Bovenaan bij filter typ je gecko

Zoek in de lijst die verschijnt het volgende: gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost.

Dubbelklik hier op om de waarde te veranderen naar true.

Kopiër volgende tekst en plak hem in de adresbalk.

javascript:navigator.registerProtocolHandler('mailto','http://hotmail.msn.com/secure/start?action=compose&to=%s','Hotmail')

Bovenaan zal er een balk verschijnen. Klik op toepassing toevoegen.

Ga nu naar Extra --> Opties -->tabblad Toepassingen[/b]. Ga naar het onderdeel mailto en selecteer Hotmail.

Typ opnieuw about:config in de adresblak.

Typ gecko in bij filter en druk enter.

Zoek opnieuw naar gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost. Verander de waarde opnieuw naar false. Dit doe je door dubbelklikken op de lijn.

Dit werkt ook voor Yahoo-mail en gmail.

Werkt perfect; precies of ik programmeur ben, thx allemaal:top::top::top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.