Ga naar inhoud

Hoe bestandsextensie makkelijk te veranderen?


Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik vroeg me af hoe je makkelijk de bestandsextensie van een filmpje of afbeelding kunt veranderen.

Ik heb namelijk een paar filmpjes in MTS-formaat, maar het programma dat ik gebruik om filmpjes te bewerken, ondersteund dat formaat niet.

Daarom wil ik hem graag omzetten naar een MPEG-formaat, maar je kunt dat niet zo makkelijk veranderen (volgens mij niet). Weten jullie misschien hoe ik dat wel makkelijk en zonder geflikflooi met converters kan doen?

Groet,

Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al opgelost, zonder te converteren :D

Uitleg:

1) Ga naar een map (maakt niet uit welke, bijvoorbeeld de map '(Mijn) Computer').

2) Klik op 'Organiseren' en daarna op 'Map- en zoekopties'.

3) Ga naar het tabblad 'Weergave'.

4) Haal het vinkje voor 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' weg.

5) Klik op 'Toepassen/OK'.

En nu staat de extensie achter de bestandsnaam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel clarkie en WaWa!

Het heeft dus geen zin om de extensie te veranderen :P

@clarkie; met de gratis versie van MTS Converter kun je maar de helft van een filmpje converteren als dat filmpje korter is dan 5 minuten. Ik heb verschillende filmpjes, die allemaal korter zijn. Dit is dus geen goede converter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doemaar (toch niet die van nachtzuster en België?),

Probeer zeker eens »Any Video Converter«. Dat moét lukken. Hoewel je probleem schijnbaar is opgelost, toch goed om weten voor 'just in case'.

GRTN | WW

Het is Doemar, met één 'a' :P

En nee, niet van een Belgische nachtzuster, maar ik heb de naam min of meer overgenomen van de band Doe Maar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doemar,

Doe Maar of Het Goede Doel, het is niet erg zó te missen zolang jij »Free Video Converter«, »DVD VideoSoft/Free Studio Manager« en »AnvSoft/Any video Converter« maar niet door elkaar haalt...

...toch beluisterd in YouTube (off-topic).

Keuze in free convertors genoeg.

Tot uw dienst. | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.