Ga naar inhoud

van 100 Mbit/s naar 10 Mbit/s


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc en ik weet maar niet hoe ik het moet oplossen. Mijn internetverbinding is soms 100 Mbit/s en soms maar 10 Mbit/s. Dit zie ik als ik de taakbeheer open en dan netwerk. Als ik dan bij deze 2 snelheden een speedtest doe heb ik bij 100 Mbit/s een downloadsnelheid van 2 Mb/s en bij 10 Mbit/s maar 1,2 Mb/s.

Hoe kan dit? Veranderd dit steeds vanzelf? Zo ja, waarom dan? Kan ik het niet op 100 Mbit/s laten instellen?

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt, Aziz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het hier om draadloos netwerk gaat is dat vrij normaal alhoewel 10 Mbit/s toch wel weinig is.

Indien hier om draadloos gaat om welke router, merk type en model gaat het?

Ik vermoed dat je windows 7 hebt.

Hallo stegisoft,

Ik heb internet met de kabel. En windows vista home premium.

Wat een router precies is dat weet ik niet. Mijn modem is de Thomson tg712.

---------- Post toegevoegd om 05:15 ---------- Vorige post was om 05:12 ----------

---------- Post toegevoegd om 05:16 ---------- Vorige post was om 05:15 ----------

Probleem kan liggen bij:

- Netwerkkabel

- defecte router / switch (of is het direct een telenet modem?)

- defecte netwerkkaart in je PC

Zie je de mogelijkheid om te troubleshooten en 1 an de 3 te vervangen?

Hallo speciall,

De netwerkkabel is goed. Dat heb ik getest. Wat een router is dat weet ik niet.

Defecte netwerkaart hmm. Dat zou toch betekenen dat ik helemaal geen internet meer heb?

---------- Post toegevoegd om 05:21 ---------- Vorige post was om 05:16 ----------

Gaat het hier over het zelfde probleem als in dit topic?

Hallo Clarkie,

Ik heb in totaal 3 problemen met me pc:

1 Tabblad "geavanceerd" ontbreekt bij eigenschappen van Lan-verbinding >configureren

2 Me internetverbinding valt heel vaak weg. Dan moet ik de stekker uit de modem halen en weer terug zetten.

3 Me internet verbinding verandert steeds van 100 Mbit/s naar 10 Mbit/s. Dit zie ik veranderen bij > taakbeheer > netwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.