Ga naar inhoud

Update van Servicepack 1 voor MS Office mislukt


WaWa

Aanbevolen berichten

Clarkie & C°,

Moest het mogelijk zijn om een compleet nieuwe Office 2010 - die vermoedelijk up-to-date is - van de MS-website te downloaden, dan zou ik dat wel willen doen. Ik héb een pruductcode voor 2010. Maar [1] ik vind op de MS-site geen plaats die toelaat om te her-installeren met een bestaande productcode. Ik zie alleen betalen en de bankkaart bovenhalen en [2] het verwijderen van alle sporen van MS office bij mijn programma's begon al slecht: De mysterieuse »MS Office Primery Interop Assemblies« liet zich met geen enkel geweld verwijderen (!). De andere 2007 is het »Language Pack«, die waarschijnlijk wel te verwijderen is. Dan de Office 2010 zou ook wel kunnen en een ander mysterieus »MS Office Small business verbindingsonderdelen« zou ook wel lukken. Als alles weg is blijft dan nog de vraag wààr vind ik de juiste plaats om te her-installeren? Natuurlijk kan ik verdere updates afwachten en die drie verborgen houden. Alles funcioneert toch naar wens, behalve dat het nu nog geen MS Office Service Pack 1 is geworden. Misschien moeten we denken naar de filosifie van "Don't fix it if it's not broke". Laat me eens weten wat je (jullie) hierover denkt (denken).

MVG | WW

aangepast door WaWa
typo's + toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Clarkie - Stegisoft - Kurtt - Karel - Kape,

Alleen om jullie te laten weten dat ik vanavond (vrijdagavond) weg ben tot dinsdagnamiddag 05.07. Mijn probleem is niet (meer) zo dringend en kan voor verdere bespreking tot dinsdag wel wachten. Zo te zien op jullie site zijn er veel dringender problemen te behandelen. A.j.b. toch nog niet als 'opgelost' merken tot dat het voor mij duidelijk is wat de gevolgen zijn als het zo wordt gelaten met de drie 'verborgen' Office Updates.

Een prettig weekeinde voor iedereen. Wel weet ik niet hoe ik het zonder pc zo lang zal uithouden.

MVG | WW

aangepast door WaWa
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een trialversie van Office 2010 downloaden en dan je eigen code ingeven zodat het geactiveerd is zo heb je terug een zuivere Office 2010.

Wat dien je te doen?

Eerst een herstelpunt of nog beter een backup maken (klik erop) van je volledig systeem.

Dan onderstaande uit dit topic uitvoeren, namelijk:

Probeer alle office onderdelen te verwijderen op de normale manier via het cofiguratiescherm - programma's en ondeerdelen.

Lukt dit niet probeer het dan met Revo Uninstaller.

Lukt het nog niet met Revo Uninstaller verwijder dan manueel alle office mappen.

Stel eerst bij de mapopties in dat ook de verborgen mappen en bestanden moeten weergegeven worden.

Kijk hiervoor zeker bij c:\program files, c:\program files(x86), c:\program data.

Ook in je profiel moet je de office mappen verwijderen.

Zoek hiervoor im de mappen en submappen van Appdata, application data en local settings

Na de verwijdering van office ruim je het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Erna kan je dus de trialversie (klik erop) office home en student downloaden en installeren.

Want die versie heb je volgens bericht 19.

Voer dan de registratiecode in en dat zou moeten werken, lees als bewijs de berichten eens vanaf bericht 20 in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Dàt is nog eens een uitgebreide uitleg! Nog voor ik vertrek heb ik alles eens snel doorgelezen. Hoe jij dat kunt onthouden dat er in mei een diskussie was over het ingeven van de productcode in een trial versie is super! Hoewel, er is jullie eigen zoekfunktie, maar toch... | Eerst zal ik dus een Image maken van mijn systeem zoals net nú is, met alle updates (ook van mijn resem programma's), dit met mijn vertrouwde Paragon. Daarna zal ik dat met die Trial-versie uitvoeren. Zoals in deze vermelde diskussie zou het moeten lukken. Toch is het zéér verwonderlijk dat de almachtige MS geen mogelijkheid biedt aan zijn klanten om, in geval van problemen, MS Office te downloaden en de bestaande productcode in te geven. Van de oorspronkelijke CD is het onbegonnen werk omdat het eigenlijk de 2007 versie was met een toegelaten upgrade naar 2010 (kort vóór het uitkomen van 2010). | Laat deze discussie a.j.b. open tot na dinsdag 5/7 wegens afwezigheid.

MVG **** WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie en C°,

Nu heb ik alles precies gedaan zoals in uw voorstel, t.e.m. het verwijderen van alle office bestanden (dit is me gelukt met »Absolute uninstaller« die me toeliet om één voor één de onderdelen te wissen). De trail versie is gedownload, maar Microsoft heeft zijn code automatisch geïnstalleerd en mij nooit gevraagd om het programma te activeren. Nu moet ik toch geen 60 dagen wachten om het te activeren? Wat heb ik evtl. verkeerd gedaan? Of: hoe kan ik versneld activeren, zodat mij een code wordt gevraagd?

m.v.g.,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Bedankt voor je supersnel antwoord.

Op het Office logo klikken gaf mij geen 'help', maar toch heb je mij op weg geholpen. Ik heb 'help' gevonden na 'bestand' geklikt te hebben. Daarna verscheen een Office-venster met 'Product aanschaffen'. Daarop geklikt en... de verlossende vraag kwam om de Productcode in te geven! Die had ik op »Kladblok« gezet (want ik had Word toen natuurlijk niet meer). Zo gezegd, zo gedaan - Alt+C en Alt+V - en Windows zei: "Geldige productcode". Nu is mijn Office splinternieuw! Mijn verborgen updates installeren kan ik nog proberen. Ik zie dan wel.

>>>>> Hartelijk bedankt voor je hulp almede de andere helpers. <<<<<

Ik zal dit als 'opgelost' markeren en terugkeren naar mijn vakantiebestemming tot einde van de week.

m.v.g., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.