Ga naar inhoud

Windows Installer


Stanny

Aanbevolen berichten

Beste,

Als ik automatische updates krijg van Windows of Adobe of Java dan mislukt regelmatig de installatie.

Ik moet dan steeds de windows installer terug installeren met "WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe".

Meestal lukt de installatie dan wel, maar als ik dan achteraf nog een update krijg dan lukt deze niet meer, de service window installer is dan gestopt?

Hoe kan dit probleem opgelost worden?

Met vriendelijke groeten:-):-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methode 1: Controleren of de Windows Installer-engine goed werkt

  1. Klik op Start/Uitvoeren... en typ cmd
    Typ MSIExec.
  2. Als het MSI-engine werkt, worden er in principe geen foutberichten weergegeven. Als u een foutbericht ontvangt, noteert u de fout. Als u kunt omgaan met zoekmachines, kunt u met het foutbericht aanvullende informatie opzoeken om het probleem op te lossen.
  3. Probeer opnieuw te installeren of te verwijderen.

Ga naar methode 2 als het probleem blijft bestaan.

Methode 2: Controleren of de Windows Installer-service niet is uitgeschakeld

  1. Klik op Start/Uitvoeren... en typ services.msc
  2. Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Installer en klik op Eigenschappen.
  3. Als het vak Opstarttype is ingesteld op Uitgeschakeld, wijzigt u dit in Handmatig.
  4. Klik op OK om het venster Eigenschappen te sluiten.
  5. Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Installer en klik op Starten. De service zou zonder fouten moeten starten.
  6. Probeer opnieuw te installeren of te verwijderen.

Ga naar methode 3 als het probleem blijft bestaan.

Methode 3: Uw versie van Windows Installer controleren en indien nodig een upgrade naar de nieuwste versie uitvoeren.

  1. Klik op Start/Uitvoeren...
    typ cmd
  2. Typ dan MSIExec en druk op Enter. Als de MSI-engine werkt, worden er geen foutberichten weergegeven en wordt een apart dialoogvenster geopend. Hierin wordt de MSI-versie vermeld.
  3. Als de installerversie niet versie 4.5 is, raadpleegt u het volgende artikel in de Microsoft Knowledge Base voor informatie en een koppeling om Windows Installer 4.5 te downloaden:942288 Windows Installer 4.5 is beschikbaar
  4. Probeer opnieuw te installeren of te verwijderen.

Ga naar methode 4 als het probleem blijft bestaan.

Methode 4: De installatie-engine opnieuw registreren

Belangrijk Deze methode is alleen van toepassing op Windows XP en Windows Server 2000.

  1. Klik achtereenvolgens op StartVistaStartButton.jpg
    , op Bureau-accessoires en Opdrachtprompt.
  2. Typ het volgende achter de opdrachtprompt en druk na elke regel op Enter:MSIExec /unregister
    MSIExec /regserver
  3. Probeer opnieuw te installeren of te verwijderen.

Bron: How to troubleshoot problems that may occur when you install, uninstall, or upgrade a program on a Windows-based computer

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips.

Ik heb de 4 methodes uitgevoerd en heb nooit een foutbericht gekregen.

Nu heb ik in Windows het programmatje "System32/WGAtray.exe" weg gedaan, voor "Legitieme Office".

Het ziet er naar uit dat het nu werkt, maar ik met nu nog wachten tot er updates zijn.

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stanny,

Wij hebben uw discussie gesloten wegens het vermoeden van illegale praktijken. Gebruik van non-legitieme (illegale) software is een schending van de wetgeving op het copyright. Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Bij vragen of opmerkingen mag u me per privébericht contacteren.

Vriendelijke groeten,

Kweezie Wabbit.

Supervisor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.