Ga naar inhoud

2 problemen met Bearshare


Famke

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb 2 vragen i.v.m. Bearschare.

1) Ik heb een uur geleden mijn pc afgesloten en net weer opgestart. De liedjes die ik voordien heb gedownload

zijn niet meer te vinden in " bibliotheek " of een andere afspeellijst die ik heb gemaakt in Bearshare. Hoe kan ik

deze liedjes terugvinden?

2) Ik weet hoe je liedjes vanuit Bearshare in Itunes krijgt, maar hij doet dit enkel met nummers, en niet met liedjes

die een videobestand zijn? Hoe kan ik deze liedjes toch in Itunes krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

PC Helpforum moderator bericht:

Ik twijfel aan de legaliteit van de gedownloade liedjes, maar aangezien uw vraag specifiek gaat over het programma Bearshare zelf, wat op zich een legaal programma is, zal ik antwoorden op je 2 vragen.

Dit zijn de mogelijke antwoorden op uw 2 vragen:

1) Ik heb een uur geleden mijn pc afgesloten en net weer opgestart. De liedjes die ik voordien heb gedownload

zijn niet meer te vinden in " bibliotheek " of een andere afspeellijst die ik heb gemaakt in Bearshare. Hoe kan ik

deze liedjes terugvinden?

2) Ik weet hoe je liedjes vanuit Bearshare in Itunes krijgt, maar hij doet dit enkel met nummers, en niet met liedjes

die een videobestand zijn? Hoe kan ik deze liedjes toch in Itunes krijgen?

1) Deze staan volgens de info op google in een map genaamd SAVED (in Mijn Documenten of Mijn Muziek)

2)

How to Transfer Vidoes Downloaded on BearShare Onto iTunes | eHow.com

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De legaliteit van Bearshare kan inderdaad sterk in twijfel worden gebracht...het gaat hem niet om het programma zelf, maar datgene wat je er kan mee 'binnen halen'...als je muziek gaat downloaden waarop auteursrechten rusten, dan ben je illegaal bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Downloaden is niet verboden, zelfs als het materiaal illegaal wordt aangeboden.

Vertegenwoordigers van de muziek- en filmindustrie roepen graag dat downloaden hetzelfde is als diefstal.

Het ligt veel genuanceerder. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.

De rechter bevestigde dit in een rechtszaak tegen de zoekmachine zoekmp3.nl :

"De wetgever heeft bepaald dat het kopiëren van een inbreukmakend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik, geen strijd met de Auteurswet oplevert."

Ofwel het downloaden van muziek is niet illegaal, maar het verspreiden wel. Dus hulp met het "terug" downloaden van uw liedjes ( indien u ze niet meer terugvindt ) zou geen enkel probleem moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.

Klopt, toch wat betreft de Nederlandse rechtspraak...die is vrij duidelijk.

In België ligt het dan weer wat waziger...

Nu, ik begrijp volkomen hoe moeilijk dat ligt op een forum zoals hier : de klanten komen uit verschillende landen...je weet niet wat de downloader precies download (auteursrechten, illegale software,...) én, wat ie precies van plan is met zijn download...

Ergens moet dus als forum een duidelijke lijn worden getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie daar wel een congruentie zitten in verband met uw opgaaf, alhoewel het al blijkt uit mijn voorgaande bericht dat het totaal niet uitmaakt of datgene wat gedownload wordt op dat moment illegaal is/de bron illegaal is.

Hoe dan ook, makkelijker gezegd dan gedaan in verband met uw voleindiging.

De optie om te indiceren in welk land je resideert ( op het gebruikersprofiel ) is er al, ofschoon ik die bij Famke nergens zie staan.

Vandaar dat ik hem/haar nog niet heb doorverwezen naar ( potentieel voor sommige onder ons ) "illegale" downloadsites. In dit geval voor muziekbestanden.

Maar goed over het algemeen is het zogenaamd illegaal downloaden van muziekbestanden niet echt iets waar de politie zich geagiteerd bij opstelt.

Dus met andere woorden; niemand geeft er meer wat om. Kijk maar eens hoeveel mensen er per jaar worden opgepakt voor het al dan "illegaal" downloaden van muziek ( in elkeen land ).

Daarom zie ik de de hele problematiek over deze kerngedachte nergens zitten.

Maar zoals ik al zei ben ik het wel eens met uw al geëxpliceerde voleindiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.