Ga naar inhoud

2 problemen met Bearshare


Famke

Aanbevolen berichten

Zoals reeds dikwijls aangehaald in dit soort discussies is wetgeving aangaande internet altijd een zeer grijze zone, aangezien het in vele gevallen niet te bepalen valt onder welke jurisdictie een bepaald onderwerp valt.

Mede daarom zullen de instanties zelden een eindgebruiker die gebruik maakt van een "illegale" dienst aanpakken. Men probeert zich vooral te richten op de aanbieder.

Het verhaal wordt anders indien er meer aan de hand is dan een illegaal kopijtje van een liedje. Om een voorbeeld te geven, het bezit van

PC Helpforum moderator bericht:
Hoort hier niet deze zinspeling
is strafbaar, eender waar het vandaan komt.

Het probleem van al de Torrent services is eigenlijk hetzelfde. Je hebt totaal geen controle over wat je juist download en ze zijn uiteraard een bron van allerlei soorten ongewenste en gevaarlijke dingen. Alleen al het feit dat je je netwerk (gedeeltelijk) openstelt voor de rest van de wereld is eigenlijk totaal onverantwoord. En hoewel een download in sommige gevallen niet als illegaal wordt beschouwd, is het ter beschikkening stellen van materiaal waarop rechten rusten altijd illegaal. Dus gewoon het feit dat je de dienst gebruikt stelt je bloot aan gerechtelijke problemen.

Als je bedenkt welke beveiligings maatregelen ingezet worden om professionele sites en servers te beveiligen (met beperkt succes) dan is het eigenlijk een onvoorstelbaar idee dat men een volledig ongecontroleerde omgeving gebruikt in de privé sfeer.

Je zou het kunnen vergelijken met het laten openstaan van de voordeur van je huis en iedereen toegang geven tot (theoretisch) een gedeelte van dat huis. Het gaat tegen alle regels van het gezond verstand in, en iedereen zou horen te beseffen dat dit vroeg of laat tot problemen zal leiden.

Dus alle legale discussies aangaande schending van auteurs rechten ed zijn eigenlijk maar het topje van de ijsberg.

Waar het werkelijk om gaat is dat men de cybercriminaliteit een platform biedt waar ze vrijwel onaantastbaar hun gang kunnen gaan.

Als je dan ook nog eens in overweging neemt wat het "voordeel" kan zijn (je bespaart evt. een paar centen), tegenover de kost die je kan oplopen dan is dit uiteraard totaal buiten alle proportie.

Ik persoonlijk kan dan ook geen enkel argument bedenken om hierop ondersteuning te bieden, buiten dan het afraden van het gebruik.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om uw redenering summier te recapituleren; illegaal downloaden zou periculeus kunnen zijn, cybercriminaliteit zou moeten termineren, en de baat van illegaal downloaden zou voor sommige luttel zijn.

Op een oogopslag naar uw syllogisme ben ik het wel met uw convictie eens, maar goed u offreert zaken evenals

PC Helpforum moderator bericht:
DIT HOORT NIET THUIS OP ONS FORUM
en Torrent downloads naar voren, die naar mijn stellingname erg sterke voorbeelden zijn omtrent het zogenaamd illegaal downloaden van muziek.

Torrents zijn mitsgaders bedoeld om grote bestanden zoals films en grote software te downloaden. Ongekunsteld kun je eveneens muziekbestanden via Torrents downloaden, maar waarom zou iemand eminent zoeken naar Torrents waar legio seeders en minst leechers zijn binst je middels de eerste link van Google binnen 10 seconden je nagevorste muziekbestand binnenhaalt ?

Ik ken niemand die zijn muziek via Torrents download, vermits eenieder inziet dat het nodeloos en doorgelapte tijd is. Enkel als er over het downloaden van albums wordt gesproken dan is het weer een ander verhaal.

En nogmaals, downloaden is niet verboden, zelfs als het materiaal illegaal wordt aangeboden.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me daarvoor Jean-Pierre. Ik vind het alleen wel een beetje vreemd dat ik ProMind citeerde, maar dat ik alleen een Modbreak krijg, en in voorgaande discussies Kape trouwens ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

Er werd al meermaals op gewezen dat DISCUSSIES hier niet thuishoren. Doe dat in privébericht of in het forum "De huiskamer". Daar mag je zo veel off-topic gaan als je zelf wilt, maar NIET hier.

en in voorgaande discussies Kape trouwens ook niet.

Kape is administrator van dit forum. Hij legt gewoon de forumregels uit. Als je daarmee niet eens bent, moet je een privébericht sturen naar hem en hier geen eindeloze discussie beginnen!

Spijtig genoeg is onze hobby niet modbreaks aanbrengen. We doen dit enkel als daar reden toe is. Gelieve met de modbreaks rekening te houden.

Hier werd er al op gewezen ;-): http://www.pc-helpforum.be/f168/webcam-websites-35502/

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eerder een declaratie dan een discussie, die toch wel degelijk coherentie heeft met betrekking tot de overige replieken van deze kwestie ook gestart door de TS.

Maar om even terug te komen op het elementaire onderwerp, omtrent het kwijt zijn van uw liedjes moet u maar goed zoeken op de computer zou ik zeggen, anders download u ze gewoon opnieuw.

Wat betreft de liedjes vanuit Bearshare naar Itunes, heeft u dit al geprobeerd ?

http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_transfer_music_files_from_BearShare_to_iTunes

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie is gestart door "famke" en heeft hierin 2 post's waarvan de laatste gedateerd op 5 Augustus!!!

Topic telt ondertussen al meer dan 16 post's helaas die TS niet verder helpen.

Laten we dus hier dan ook de LIJN trekken en ophouden met deze discussie en als blijkt dat hier ILLEGAAL gedownload word wel dan zet ik er persoonlijk een slot op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nogmaals, downloaden is niet verboden, zelfs als het materiaal illegaal wordt aangeboden.
Dit is dus onzin ... bij elke download (en zeker een illegale) schendt je het copyright van de oorspronkelijke auteur. Op zich is dat al een strafbare daad. Maar die discussie gaan we niet opnieuw openen.

Als forum hebben we een duidelijke policy en daar hebben al onze gebruikers zich aan te houden. Discussies over deze forumregels zijn verder nutteloos !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Kurtt en Jean-Pierre eens dat we een discussie hier zouden moeten couperen en bijaldien deze gaande is zou moeten cesseren, maar u bent nu een discussie met mij aan het uitlokken door te debiteren dat wat ik in antecedente berichten gezegd heb ineptie is ( of in uw woorden; onzin ).

U bent nu ook nog degene die in deze declaratie consolideert ingevolge te verkondigen wat u van mijn voorafgaande bericht vindt en dat nog te be-argumenteren, en wederom mij opnieuw uit te lokken om op u in te gaan opdat ik uiteindelijk erop afgerekend zal worden.

Als iemand dit soort taal salueert op andermans woorden dan zal diegene geïnclineerd zijn om standpunt te verdedigen wat dus uiteindelijk tot een discussie zal presideren.

Ik vraag u vriendelijk om hiermee te stoppen, bij deze declaratie is al 2x een punt achter gezet. Dat beduidt niet dat u ermee door moet gaan, ondanks u hoger in status bent dan mij.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Famke stelt een vraag op 5 augustus en reageert nog éénmaal dezelfde dag.

Ondertussen zitten we aan bericht 20 zonder dat famke nog gereageerd heeft.

Ik denk niet dat Famke hier iets aan heeft.

Ook zijn de forumregels heel duidelijk.

Laat ons er hier een streep onder trekken.

Sluit het topic af, als Famke wil reageren kan ze altijd het topic terug openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.