Ga naar inhoud

Wat is de maximale temperatuur van een laptop CPU?


Dippie

Aanbevolen berichten

Goedennacht mensen,

Ik heb een paar dagen geleden GTA IV van een vriend overgekocht, en wanneer ik het speel valt het me op dat de ventilator heel erg lawaai maakt en de temperatuur hoog oploopt.

Daarom heb ik gisteren het programma Speccy gedownload, en toen bleek dat m'n CPU op de momenten dat ik GTA IV speel, een temperatuur heeft van 65-75°C met uitschieters rond de 83°C. Dit vond ik vrij hoog, en ik dacht dat dit misschien te hoog zou zijn. Graag wat verheldering ;-)

Ik ben wel van plan een laptopcooler aan te schaffen, namelijk een 'Targus Lap Chill Mat'. Ook omdat ik me af en to best irriteer aan het geluid van de ventilator van m'n laptop.

Lekker slapen nog :-D

Groet, Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTA IV vergt heel veel van de videokaart en processor.

Het is ook logisch dat de temperatuur hoog op loopt.

Zelfs met laptopcooler zal de temperatuur nog te hoog oplopen voor de laptop.

Of beter gezegd: GTA IV hoort niet thuis in de laptop maar op betere PC of PS3 tenzij je een dure gameslaptop hebt maar dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximumtemperatuur die Intel opgeeft voor de i3-350M (klik er op) die in je HP G72-B10SD zit bedraagt 105°C...wanneer deze temperatuur wordt bereikt wordt de laptop uitgeschakeld om zichzelf te beschermen.

Let op : deze waarde geldt enkel voor de processor, de kans is reëel dat reeds bij lagere temperaturen schade mogelijk is aan je moederbord of grafische kaart.

Of beter gezegd: GTA IV hoort niet thuis in de laptop maar op betere PC of PS3 tenzij je een dure gameslaptop hebt maar dan nog.

Dit kan ik enkel bijtreden...koeling (en stof) is en blijft een gevoelig punt bij laptops...

Gamen op een basic laptop is zowat hetzelfde als met een caravan van 1200 kg achter een Citroen 2 CV naar de Pyreneeën op verlof gaan.

Een duidelijke review over een laptopkoeler vind je hier (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamen op een basic laptop is zowat hetzelfde als met een caravan van 1200 kg achter een Citroen 2 CV naar de Pyreneeën op verlof gaan.

Wat een heerlijke vergelijking, moest toch wel lachen toen ik dit las.

Ikzelf had geen Xigmatek op het oog, maar een Targus Lap Chill Mat (Klik er op). Dit voor een prijs van €30,- bij bol.com vind ik nog best meevallen. Wat is jullie mening over deze laptopcooler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag even de stofzuiger bij m'n laptop gehaald, en ik heb toch het gevoel dat dat ook enkele graden heeft geholpen. Volgens Speccy komt m'n CPU niet meer boven de 75ºC uit, waar dat eerst nog 82ºC was... Of het is stom toeval geweest dat ik die 82ºC zag staan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.