Ga naar inhoud

Kabel internet te groot voor ingang


Suus81

Aanbevolen berichten

De meeste PC's en laptops hebben twee ingangen die erg op elkaar lijken. Eén is voor een telefoonlijn (iets kleiner, 4-pins) en één voor het netwerk (iets groter, 6 pins). Ik vermoed dus dat je de verkeerde ingang probeert.

Alleen zeer oude PC's hebben alleen een telefoonaansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een USB --> RJ45 converter (klik er op) zou een mogelijke oplossing kunnen zijn, maar om een foute online-aankoop te vermijden zou ik je willen aanraden om met je laptop tot bij een goede computerboer te gaan zodat je zekerheid hebt omtrent de werking van zo een converter in combinatie met je laptop...je beschikt immers niet over een usb2.0 poort maar over een usb1.0 poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk ik nog een oude ethernet PC card liggen die misschien kan dienen. Punt is dat ik momenteel in het buitenland zit en pas terug thuis ben mid-oktober. Als het zolang kan wachten ? Als ik ze nog heb mag je ze hebben tegen verzendingskost. Ik heb ze al jaren niet meer gebruikt dus ik kan niets garanderen, maar ze heeft wel altijd gewerkt.

Als het je interesseert laat maar horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ProMind, daar zat ik ook net aan te denken. Maar met een beetje geluk heeft een goede computerboer die ook nog wel liggen. Gewoon even vragen naar een PCMCA-netwerkkaart. Zeker de bedrijfjes die handelen in tweedehands computers hebben ze nog wel eens liggen. De vraag is dan alleen nog of je voor draadloos of bedraad wilt gaan. Ze zijn in beide formaten wel te vinden, maar bedrade varianten zijn vrij moeilijk niet te kopen. Draadloze netwerkkaarten in PCMCA-formaat worden nog wel hier en daar nieuw verkocht.

dit is een voorbeeld van hoe een bedrade PCMCA-netwerkkaart eruit zouden kunnen zien: 10/100Mbps PCMCIA Netwerkkaart - Eminent

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.