Ga naar inhoud

geheugengebruik


ferba

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

Klaarblijkelijk voert mijn computer, vooral na het opstarten, allerlei processen uit die ik zelf niet in gang heb gezet. Hierdoor worden de processen die ik wel in gang zet zeer traag uitgevoerd. Nu gebeurde dit altijd al in een bepaalde mate, maar neemt nu toch onaangename vormen aan.

Kan ik ergens inzicht krijgen met welke processen mijn compter als maar zo druk bezig is en valt dit ook te reguleren?

Met vriendelijke groet,

Theo Brouwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.:top:

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regel 'klik nu op de hoofding........' is mij niet duidelijk. Wat is de hoofding, en de kolom processor kan ik ook niet vinden. Hoe maak ik een afbeelding van Taakbeheer en hoe voeg ik dit als bijlage toe.

Je moet dus naar het tabblad processen gaan.

Processen van alle gebruikers weergeven aanvinken.

post-23245-1417704652,4469_thumb.png

Dan klik je op de hoofding van de kolom processor, hieronder weergegeven in de rode rechthoek.

Dan zie je de de grootste verbruiker bovenaan staan.

Hoe je de afbeelding in een volgend bericht kan plaatsen lees je in deze link.

post-23245-1417704652,4928_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paint vind je via Start --> alle programma's --> bureau-accessoires --> Paint.

Wanneer je de afbeelding in Paint hebt geplakt, sla je ze op...zie ook link in post 5.

Hoe je de afbeelding op PCH kan uploaden en plaatsen kan je bekijken als je op de linkt in post 4 klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. De foto in je vorig bericht is niet groot genoeg om je processen duidelijk te lezen. Selecteer in paint in je tekening enkel je processen (knip het uit de tekening).

2. Wat je ook kunt doen is in Configuratiescherm/Software alle programma's verwijderen die je niet meer gebruikt (op die manier worden er ook services "vrijgegeven").

3. Ga ook eens naar het startmenu en kies Uitvoeren...

Typ het commando msconfig

Ga naar het tabje Opstarten

Vermeldt in je volgend bericht alle programma's die daar staan, en waar een vinkje voorstaat (dus bij de tab "Opstarten")

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.