Ga naar inhoud

spam


Aanbevolen berichten

Hallo,

Even geleden heb ik mijn pc weer in orde laten zetten met jullie hulp.

Dat was omdat er spam werd verzonden vanuit mijn hotmailadres. Ik nam ook een ander paswoord.

Nu wordt er alweer spam verstuurd vanop mijn emailadres! Hoe kan dat? Ik heb een antivirusprogramma van avast. Is dat niet voldoende? Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Alvast bedankt!

Veerle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat er iemand spam verstuurt vanaf jouw mailbox, heeft niks te maken met virussen of malware ok je pc.

Iemand heeft blijkbaar je paswoord weer gehackt zodat hij nu vrij spel heeft op je mailaccount met alle gevolgen vandien.

Dergelijk dingen kan je eigenlijk niet voorkomen omdat dit gebeurt op de server waar je mailbox zich bevind.

Al wat je kan doen is een sterk paswoord gebruiken en dit regelmatig veranderen.

Je kan dit onderwerp eens lezen voor meer informatie en tips over het kiezen van een paswoord.

http://www.pc-helpforum.be/f305/hoe-maakt-u-een-veilig-wachtwoord-28035/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En helpt dat dan als je een goeie antivirusprogramma hebt? Of heeft dat er ook niks mee te maken?

Is een gekocht antivirusprogramma zoals Norton beter dan een gratis antivirusprogramma van internet zoals Avast?

Strikt genomen heeft dat er niet noodzakelijk iets mee te maken. Avast is ook een betrouwbaar antivirusprogramma.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt dat er een keylogger op je pc-zit moet je het volgende doen:

1. Typ het eerste stukje van je wachtwoord op de gewenste site

2. Doe kladblok/word open en typ wat onzinnige woorden in en sluit kladblok/word

3. Ga terug naar de website en typ verder je WW in.

-----------------------------------------------------------------

een simpele truc om een mooie wachtwoord te hebben is een zin maken in je hoofd en er telkens je eerste letter van nemen. Zorg er in voor dat je zin een naam heeft en een getal

vb:

Ik en mijn buur Jan hebben samen 340m² grond.

Dat word:

IembJhs340m²g

Plus voor iederwebsite kan je anders doen door de 3eerste letters erbij te zetten:

Pc helpforum:

IembJhs340m²gPCH

Facebook:

IembJhs340m²gFB

Twitter:

IembJhs340m²gTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt er alweer spam verstuurd vanop mijn emailadres! Hoe kan dat? Ik heb een antivirusprogramma van avast. Is dat niet voldoende? Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Ik vrees dat je in een straatje zonder einde zit...:dong:

Als je pc virusvrij is, je je wachtwoord en beveiligingsvraag hebt gewijzigd heb je eigenlijk alle mogelijke stappen ondernomen tegen professionele spammers.

Wanneer echter het spammen blijft aanhouden en je wil er helemaal komaf mee maken dan is er een (vrij radicale) oplossing : maak een nieuw account aan, verwittig al je contactpersonen, exporteer je contactpersonen zodat je die kan importeren in je nieuw account en vernietig je bestaande account.

Het bestaande Hotmail-account vernietigen doe je op volgende manier :

Wanneer je bent ingelogd ga naar je 'postvak IN' --> klik rechts bovenaan onder je naam op 'opties' en selecteer 'meer opties'.

In het nieuwe scherm dat zich nu opent klik je op 'Accountgegevens (wachtwoord, aliassen, tijdzones)' , je vindt dit onder 'Account beheren'.

Nu krijg je een nieuw scherm, je 'Accountoverzicht'.

Hier kan je onderaan bij 'Andere opties' kiezen voor 'Het account sluiten'.

Wanneer je je account hebt gesloten worden alle mails verwijderd en kan je ook geen mails meer ontvangen.

Hotmail reserveert je e-mailadres echter nog 270 dagen : binnen die termijn kun je je mailbox opnieuw activeren mocht je je nog bedenken.

Na die 270 dagen wordt het account weer vrijgegeven zodat iemand anders een Hotmail-account kan aanmaken op dat adres.

Een Gmail-account (klik er op) geeft minder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.