Ga naar inhoud

schijf van laptop herverdelen.


celleke1613

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Dan hebben we een zicht op je harde schijf en hoe ze precies is ingedeeld zodat we beter advies kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje was om te checken of er misschien ook een recovery partitie op de schijf stond maar dat is blijkbaar niet het geval.

Voor wat jij wil doen, kan je gebruik maken van Partition Wizard.

Neem de gratis home editie, en installeer deze.

Start Partition Wizard en selecteer de D partite.

Kies in het bovenste deel van de linkerkolom voor "move/resize partition".

In het venster kan je nu de partitie verkleinen door de linkerkant van de schuifbalk naar rechts te slepen tot de gewenste grootte overblijft voor je D partitie.

Klik "OK" en je ziet dat in het onderste deel van de linkerkomlom bij de "operations pending" de actie is toegevoegd.

Selecteer nu de C partitie en kies weer voor "move/resize partition".

Je ziet nu aan de rechterkant van de schuifbalk een grijze zone.

Sleep de rechterkant van de C partitie helemaal naar rechts en klik "OK"

Je ziet nu 2 lijnen bij "operations pending".

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten. Na deze herstart zijn je partities aangepast zonder dat je data verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Heb mini tool partition home Edition 7 gedownload.

Alles werkt zoals je beschreven hebt.

Met de D schijf lukt het met schuiven om hem te verkleinen en dan staat er boven

de balk van de c 39, GB 84% used.

Ernaast De balk van de D 59,76GB 21 % used en ernaast unallocated: 50,36GB

In links venster staat er oderaan operetions Pending: 1)move resize (d:Disk ^partition

Als ik nu disk C markeer dan krijg ik hetzelfde venster als bij disk D, maar ik zie geen grijze zone en ik kan enkel naar links schuiven , dus disk C verkleinen.

Wat doe ik verkeerd?

aangepast door kweezie wabbit
smileys uitgeschakeld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.