Ga naar inhoud

Programma's verdwenen door Trojan Horse


Aanbevolen berichten

Ja, ik ga zeker terug. Vervelend dat je zelfs een officiele pc zaak moet wantrouwen, maar de aflevering is sowieso niet netjes.

Ik heb trouwens nadat ik de pc terug had de Eset online scanner nog een keer gedraaid en daar kwam niets uit. Zou het downloaden van dat Emsisoft programma nog een idee zijn om af en toe te scannen?

Verder had ik vreselijk veel last van de Windows Messenger. Uitzetten hielp niet. Ik las de tip om bij uitvoeren RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove in te voeren om het te verwijderen. Het lukte, maar vind het nu toch wel eng of het niks schadelijks aanricht. Enig idee?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Emsisoft is een scanner die je op geregelde tijdstippen zeker mag gebruiken !

De opdracht om Windows Live Messenger te verwijderen, is een correcte opdracht. Daar moet je je geen zorgen over maken. Bewijs is bovendien dat de opdracht haar taak - het verwijderen van WLM - netjes heeft uitgevoerd.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de pc winkel. Mijn angst was niet onterecht want ze hadden niets met de D-schijf gedaan en daar stonden dus nog allemaal .exe bestanden op.

Hij adviseerde om deze hele map te deleten. Dat ze dat zelf niet gedaan hadden voor de herinstallatie. Blijkbaar vergeten. Ik hoop dat het goed komt. Verder waren ze een driver vergeten erop te zetten en hij had beloofd Office erop te zetten en dat was ook niet gebeurd. Dus vanmiddag weer met de pc erheen en nu is dat klaar.

Ik had net de pc een tijdje aan laten staan en toen ik weer keek stond er een ernstige systeemfout op het scherm, met zo'n wel of niet versturen berichtje. Geen idee wat ik hier nu weer mee moet en ik heb de pc aan en uit gedaan en op zich doet hij het nog, maar het is wel weer vervelend, want wat is er nu weer niet goed? Zal maar weer eens een scan doen. Een tip welke scan het volledigst is?

ps) Net een Windows Update gedaan en er waren er 4 voor dat nieuwe Office programma. Misschien heeft dat wat met die foutmelding te maken (heb hem nog niet weer gehad).

aangepast door Tanja99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een systeemfout wegens niet-updaten van Office lijkt me een beetje vreemd ... maar niets verbaast me nog in je hele verhaal. Bekijk even verder of die fout zich nog aandient en mocht dat toch nog het geval zijn, probeer dan te noteren om welke fout het gaat. Kan je nodig hebben als er weer naar de PC-winkel moet gestapt worden (wat ik je zeker niet toewens).

En wat virusscannen betreft : Avast en Emsisoft mag je gewoon blijven gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De systeemfout niet meer gehad. Vanmorgen gescand met Emsisoft en daar kwam gelukkig ook niets uit. Wat wel een beetje vreemd is, is dat ik het embleem van Emsisoft op m'n bureaublad heb, maar als ik het aanklik wordt er elke keer gevraagd: "wilt u dit bestand uitvoeren?" "azemergencykit.exe" en als ik dat aanklik ga ik pas naar het scanprogramma. Kan dat niet in 1 keer?

Eerder bood je aan om me te helpen om veilige programma's te vinden/downloaden, die ik nog nodig heb. Graag zou ik van je aanbod gebruik willen maken.

Als ik een dvd met een zelfgemaakte vakantiefilm wil laden krijg ik via Windows Mediaplayer de volgende melding: "Kan deze dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd". Blijkbaar mis ik hier iets.

Zoals gezegd film ik zelf vakantiefilms en die bewerk ik met de Moviemaker (zit erop). Eerder sloeg ik de films op op de pc en laadde ze dan in Nero en brandde ze daar vandaan. Ook gebruikte ik Nero om schijven goed leeg te maken en om muziek te branden. Uiteraard heb ik Nero nu niet meer. Is er een (ongeveer) vergelijkbaar programma en zo ja; kun je me zeggen waar, en hoe, ik die veilig kan downloaden?

Eerder had ik ook het programma Switch sound converter. Weet je waar deze veilig te downloaden is?

Verder kreeg ik de tip over het programma VLC player. Zou dit wat voor mij zijn en zo ja, waar te downloaden?

Nog even een vraagje over de veiligheid van een programma. Ken je het programma SopCast?

Ik keek al zeker een jaar via deze site naar voetbalwedstrijden. Alleen durf ik nu nagenoeg niets meer te downloaden na het laatste desastreuze virus. Enig idee of ik SopCast weer kan downloaden?

Dit is wat ik mij eerst kan herinneren wat ik mis. Ik zou het erg op prijs stellen als je me hier nog mee zou willen helpen.

In ieder geval bedankt voor alles waar je me al mee geholpen hebt.

aangepast door Tanja99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel een beetje vreemd is, is dat ik het embleem van Emsisoft op m'n bureaublad heb, maar als ik het aanklik wordt er elke keer gevraagd: "wilt u dit bestand uitvoeren?" "azemergencykit.exe" en als ik dat aanklik ga ik pas naar het scanprogramma. Kan dat niet in 1 keer?
Dit zou kunnen komen van een firewall.

Kan je op die melding niet ergens aanvinken van de beslissing te onthouden ofzo?

Gebruik je een firewall en zo ja, welke?

Als ik een dvd met een zelfgemaakte vakantiefilm wil laden krijg ik via Windows Mediaplayer de volgende melding: "Kan deze dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd". Blijkbaar mis ik hier iets.

Je mist inderdaad blijkbaar de juiste codec om het bestand af te spelen.

De VLC video player ondersteunt meer codecs dan windows media player en misschien spelen de bestanden wel gewoon af in VLC zonder extra codec.

VLC kan je hier downloaden.

Indien de bestanden nog niet afspelen , kan je proberen met het K-Lite Mega Codec Pack te installeren.

Eerder sloeg ik de films op op de pc en laadde ze dan in Nero en brandde ze daar vandaan. Ook gebruikte ik Nero om schijven goed leeg te maken en om muziek te branden. Uiteraard heb ik Nero nu niet meer. Is er een (ongeveer) vergelijkbaar programma en zo ja; kun je me zeggen waar, en hoe, ik die veilig kan downloaden?

Alternatieven voor Nero zijn CDBurnerXP, DeepBurner, DVDVideoSoft Free Studio of Ashampoo Burning Studio Free

Voor SopCast kan je eens kijken bij SOPCAST - De Nederlandse Site

De Switch sound converter kan je hier vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor je tips en links naar betrouwbare programma's, waar ik erg blij mee ben!:top:

VLC heb ik net gedownload en m'n films spelen weer af: geweldig!

Tussen de "Nero-like" programma's ga ik in het weekend kiezen, als ik meer tijd heb om de verschillende programma's te bekijken.

Als firewall heb ik de Windows versie die er standaard op zit.

Bij Emsisoft krijg ik nog steeds de vraag "dit bestand uitvoeren?". Er staat alleen een vakje om aan te kruisen met: "altijd waarschuwen voordat dit bestand wordt geopend". Maar ik ben bang dat als ik dat vinkje weghaal hij bij al dit soort bestanden niet eerst meer vraagt of je het wel echt wilt openen. Nou ja, het is geen ramp, maar wel vreemd dat ik niet gelijk het menu krijg, maar eerst dat uitvoeren weer aan moet klikken.

Ik bedacht me nog 1 link die ik bij m'n favorieten had staan, en nu dus weg is, en ook niet meer te vinden is.

Dit was een link om youtube filmpjes op te slaan. Ik gebruikte hier weleens stukjes film of muziek uit om in m'n eigen films te gebruiken. Ik zie dat er ontelbaar veel van dit soort links en programma's zijn, maar ja, welke is betrouwbaar?! Of is het sowieso niet betrouwbaar om dit te doen?

Nogmaals heel erg bedankt voor al deze goede tips. Heel fijn dat jullie me hiermee willen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Emsisoft krijg ik nog steeds de vraag "dit bestand uitvoeren?". Er staat alleen een vakje om aan te kruisen met: "altijd waarschuwen voordat dit bestand wordt geopend". Maar ik ben bang dat als ik dat vinkje weghaal hij bij al dit soort bestanden niet eerst meer vraagt of je het wel echt wilt openen. Nou ja, het is geen ramp, maar wel vreemd dat ik niet gelijk het menu krijg, maar eerst dat uitvoeren weer aan moet klikken.
De volgende keer mag je het vinkje wel weghalen hoor.

De waarschuwing wordt dan enkel voor Emisoft uitgeschakeld en nadien zal Emisoft normaal onmiddellijk doorstarten zonder de waarschuwing te tonen.

Ik bedacht me nog 1 link die ik bij m'n favorieten had staan, en nu dus weg is, en ook niet meer te vinden is.

Dit was een link om youtube filmpjes op te slaan. Ik gebruikte hier weleens stukjes film of muziek uit om in m'n eigen films te gebruiken. Ik zie dat er ontelbaar veel van dit soort links en programma's zijn, maar ja, welke is betrouwbaar?! Of is het sowieso niet betrouwbaar om dit te doen?

Er zijn inderdaad een massa programma's en tools om YouTube filmpjes te downloaden en eigenlijk maakt het niet uit of ze goed of veilig zijn: het is illegaal om filmpjes van YouTube te downloaden tenzij er bij het filmpje een downloadlink staat.

Aangezien wij bij PCH het principe huldigen om geen ondersteuning te geven bij illegale software of illegale activiteiten, gaan wij hiervoor dan ook geen aanbevelingen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn, Emsisoft werkt nu in 1 keer!

Okee, dat van Youtube wist ik niet, maar goed dat ik het weet.

Nu kom ik erachter dat ik nog 1 fotoprogramma mis waar ik heel veel mee deed. Ik heb alleen geen idee hoe ik eraan kwam en nu zag ik online dat je hem gratis kon downloaden, maar nu ik dat gedaan heb blijkt het een uitgebreide 15 daagse proefversie te zijn. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Nu heb ik wel de Gold versie.

Misschien heb jij enig idee of er een simpelere gratis, blijvende versie is? Het gaat om Arc Soft Photo Impression. Mag uiteraard ook een oudere versie zijn.

Er zit eigenlijk 1 ding op wat ik altijd gebruik en dat is om vlekjes en "mensen die door het beeld lopen" weg te halen. Je kunt een ander stukje van de foto kopieren en dat op wat je weg wilt hebben plakken. Dit kan al met hele kleine puntjes die je weg wilt hebben. Mocht Arc Soft niet mogelijk zijn, heb je misschien een tip voor een ander foto programma die dat kan?

Iets wat ik nu ook weer heb, en in het verleden ook had, is dat de tijd af en toe helemaal verkeerd staat. Ik heb toendertijd via internet een tip gekregen om een klein programmaatje te downloaden om dit goed te krijgen. Ook geen idee meer welke. Ik zag zelf het programma Time Synchronizer. Is dat een idee om te downloaden zodat m'n pc klok weer goed loopt?

aangepast door Tanja99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de tijd laten synchroniseren met een time-server en dan staat die altijd juist.

Dubbelklik op de tijdsaanduiding rechts onderaan in het systeemvak.

Open de tab internet tijd, zet het vinkje en kies een server.

Klik op Nu bijwerken en dan op OK.

Voor Arc Soft Photo Impression vind ik enkel gratis downloads van probeerversies.

Misschien eens proberen met The Gimp

Kijk ook eens op Alles over grafisch programma GIMP voor meer informatie en handleidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.