Ga naar inhoud

Kurtt

Aanbevolen berichten

Windows 7 heeft een ingebouwde defrag. De planning van deze defrag staat standaard op "wekelijks woensdag om 01:00 u".

Betekent dit dan dat er donderdagmorgen (of wanneer ik de pc opzet) de defrag alsnog begint als de pc niet opstond op woensdag 01:00u 's nachts? Want mijn pc gaat altijd wat sneller na een manuele defrag van Windows.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het met Windows update die standaard om 3:00 uur staat.

Maar als uw pc niet aanstaat dan zal Windows zodra uw pc aanzet update zoeken.

Zo is dat ook zo met defrag met het verschil dat er alleen defrag gebeurd als je niks doet met de PC.

Het is niet zo dat defrag de computer sneller maakt.

Wat wel zo is dat programma die je veel gebruikt op een betere positie staat zodat de programma sneller start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens de meest ideale manier om te defragmenteren :

* zonder internetverbinding (om te vermijden dat er op het zelfde moment updates binnengehaald worden).

* alle onnodige achtergrondprogramma's en services uitschakelen.

Dit kan je eenvoudig met SmartClose.

Je maakt een snapshot om alle onnodige programma's te sluiten.

Dan defragmenteer je.

Na defragmentatie doe je via SmartClose een restore dmv je gemaakte snapshot.

Ook niet vergeten je internetverbinding terug in orde te brengen... ;-)

Eerlijk gezegd stel ik me vragen omtrent het nut van defragmentatie bij moderne systemen, wanneer je een SSD hebt is het zowiezo "not done".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tip van Asus uitgevoerd, en werkt perfect.

Ik maakte net een bedenking: Kan die SmartClose ook gebruikt worden voor o.a scannen op virussen zodat alle processen worden afgesloten of juist niet zodat er dan eventuele aanwezige virusprocessen worden afgesloten?

Ik heb al een tijdje ervaring met defragmenteren, en ik moet zeggen dat het de pc echt wel rapper maakt. Het hangt natuurlijk ook af van de mate van defragmentatie, en de soort schijf. Ik heb geen ssd schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een tijdje ervaring met defragmenteren, en ik moet zeggen dat het de pc echt wel rapper maakt.

Dat zit tussen uw 2 oren want echt veel sneller is het niet.

Als je handmatig kon doen dan zou je de programma die je veel gebruikt aan de buitenkant van de harddisk moeten zetten.

Wat doet defrag?

Net andersom.

Ik heb vorig jaar Windows 7 geïnstalleerd en nooit defrag gedaan want die is bij mij uitgeschakeld.

Mijn pc is niet langzamer geworden.

Ik heb eveneens geen SSD.

Persoonlijk vind ik dit:

Hoe meer defrag hoe meer slijtage aan de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.