Ga naar inhoud

onbekend netwerk


kruisje

Aanbevolen berichten

Ik heb een LAN-verbinding en sinds ruim een maand kom ik niet meer op het internet. Ik krijg steeds "onbekend netwerk" bij het netwerkcentrum te zien. Het vreemde is wel dat ik via windows XP dat ook op deze computer staat direct op het internet kom.

Via windows 7 kan ik netwerkdetectie niet inschakelen. Alle mogelijke oplossingen die ik inmiddels heb gevonden hebben niets opgeleverd.

Ik ben wel zover dat ik weet dat het probleem in een drietal services zit die ik niet kan starten terwijl dat voor netwerkdetectie wel nodig is. Het zijn de volgende services: Function Discovery Resource Publication, SSDP Discovery en UPnP Device Host. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze services wel gestart kan krijgen. Windows 7 opnieuw installeren durf ik (nog) niet omdat ik bang ben dat dit gevolgen heeft voor Windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog ter aanvulling van bovenstaand probleem. Bij Service Funtion enz. en UPnP enz. staat de foutmelding: kan service op lokale computer niet starten. Bij de 1e staat nog Fout 0x80070057 De parameter is onjuist en bij de 2e Fout 1068.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook via handmatig kunnen de services niet worden gestart. Netwerkkaart driver heb ik al opnieuw geinstalleerd. Ik maak geen gebruik van windows backup. Voor alle zekerheid via de handleiding windowsfixit uitgevoerd. Heeft niets opgeleverd. De foutcode ox80070057 komt veel vaker voor en kan dus ook betrekking hebben op windows backup. Het zal toch mogelijk moeten zijn om de services te herstellen, maar kan het niet vinden. Ik hoop nog steeds op de oplossing. Toch al bedankt voor de gedane moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot mijn grote verrassing kan ik netwerkdetectie nu wel inschakelen. Nog steeds geen verbinding met internet. In netwerkcentrum staat "onbekend netwerk" en openbaar. Dit kan ik niet wijzigen naar werk of thuis! Volgens helpfunctie zou ik dat zo kunnen wijzigen maar het lukt niet. Gezien het feit dat ik netwerkdetectie kan inschakelen heb ik weer hoop gekregen. Nu nog zien dat ik openbaar gewijzigd krijg. Zal nog wat gaan proberen. Oplossing is weer zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels kan ik openbaar netwerk wijzigen in thuis netwerk. Maar helaas is daarbij het probleem niet opgelost. Onbekend netwerk is nu gewijzigd in netwerk. Bij de eigenschappen van de LAN-verbinding staat bij Ip4 en Ip6 "geen netwerkverbinding".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Best ipconfig.txt op usb-stick zetten en op een andere pc met kladblok openen en in de volgende bericht plaatsen.

Kan je ook zeggen welke antivirus/firewall je gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.