Ga naar inhoud

onbekend netwerk


kruisje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kruisje.

maak je een LAN verbinding via een power lan? (stroom adapter)

die in de meterkast(of andere lokatie) met de Modem verbonden is?

mocht dit zo zijn kun je mij dan vertellen of deze beveiligd is?

het komt namelijk geregeld voor dat mensen zo'n adapter aanschaffen maar niet beveiligen en er gewoon inpluggen in het netwerk.

als je buren namelijk ook zo'n powerlan hebben kunnen die elkaar kruizen,waardoor zij onbewust op jouw netwerk zitten.Omdat de powerlan maar toegang heeft voor 1 IP adres ziet hij de router als onbekend netwerk.

De beveiliging vind je vaak achterop de adapter. als het goed is heb je ook software ervoor. instaleer die even.

aangepast door PALvsNTSC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast mijn PC nog een laptop die ook met McAfee is beveiligd. Met de laptop heb ik geen enkel probleem met internetverbinding. Als ik McAfee verwijder en daarna opnieuw installeer krijg ik dan opnieuw hetzelfde probleem? Hebt u nog afwijkingen in het Ipconfig overzicht gevonden?

---------- Post toegevoegd om 20:27 ---------- Vorige post was om 20:26 ----------

Ik maak geen gebruik van een "power LAN". Dit kan dus het probleem niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee verwijderd maar bij het starten van de extra removal tool krijg ik een foutmelding dat een bestand (geen naam genoemd) niet gevonden is. PC opnieuw opgestart maar probleem nog steeds aanwezig. Ik heb nog een laptop met windows 7 die zonder problemen op internet komt en de services vergeleken met mijn desktop. Het valt me op dat de services "Function Discovery Resource Publication", "SSDP Discovery" en ÜPnP Device Host" op mijn laptop gestart staan terwijl deze services op mijn desktop niet gestart kunnen worden. Kan daar het probleem zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor SSDP Discovery:

  1. Start de Register-Editor (Regedt32.exe).
  2. Zoek en klik op de volgende sleutel in het register:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectPlayNATHelp\DPNHUPnP
  3. Klik op Waarde toevoegenin het menu Bewerken en voeg de volgende registerwaarde toe: Naam: UPnPMode
    Gegevenstype: REG_DWORD
    Waardegegevens: 2
  4. Sluit de Register-Editor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Register angepast. Bij het starten van SSDP Discovery krijg ik nu (een andere) foutmelding: De SSDP Discovery-service op lokale computer is gestart en is daarna gestopt. Sommige services stoppen automatisch als deze niet door andere services of programmaś worden gebruikt. Uiteraard nog steeds geen interverbinding. hebt u nog meer suggesties. Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.