Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Normaal gezien bij de Cookies, maar als je deze wil verwijderen kan je dit eenvoudig doen door het volgende uit te voeren:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat ik laatst ook nog zag, en waar ik eigenlijk voor moet waarschuwen is dat veel programma's data opslaan die erg makkelijk bereikbaar is.

In de volgende bestandsmap, C:\Users\(deze tekst en haakjes vervangen door gebruikersnaam)\AppData

voorbeeld: C:\Users\Siem\AppData

heb je als het goed is 3 mappen,

- local

- localLow

- roaming

in deze mappen is veel data opgeslagen, je moet maar eens rondneuzen.

een paar tips,

Gebruik je browser om in de mappen te kijken, bijvoorbeeld internet explorer(ie) of google chrome,

De reden hiervoor is dat je vaak bestanden ziet die in de gewone windows explorer (waar je mee door bestanden kijkt bijv mijn documenten doorzoekt) niet kan zien, eigenlijk een soort (verborgen bestanden vinder) maar wel net zo gemakkelijk

Sommige bestanden zijn niet te openen met een programma op je computer, probeer ze dan te openen met kladblok (of iets dergelijks).

Vaak zul je ingewikkelde codes zien, maar soms zie je ook gemakklijkere codes, of staan de wachtwoorden er letterlijk in.

wat wel eens leuk is om na te kijken, is.

C:\Users\(vervangen door gebruikers naam)\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts

hier kun je (volgens mij) zien wie er allemaal is ingelogd in het messenger programma op je pc, op dat gebruikers account.

in deze map zou ik mij ook uren kunnen vermaken.

C:\Users\Siem\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

In deze map kun je alle mail bekijken die iemand heeft geopend in het goede mail programma windows live mail (maak geen reclame of zo dus..)

in deze map de locatie die ik net gaf, kun je dus berichten lezen, maar hoe.

als je het mail programma hebt kun je de berichten gewoon openen (het maakt niet uit of je het wachtwoord wel hebt of niet!), als diegenen maar ooit is ingelogd.

Je hoeft zelfs niets over het windows live mail programma te beschikken om de berichten terug te lezen, open gewoon bestanden die in de map te vinden zijn met je kladblok, er zitten dan wel een paar codes om heen, maar het gros van de info is dan nog steeds terug te vinden.

bijv. C:\Users\Siem\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Hotmail (si 8d\Verzonden items

hierin staan bij mij donders veel bestanden, die ik met kladblok terug kan lezen, deze zijn ooit geopend op de mail van deze pc.

en als je een concept hebt opgeslagen kun je deze vast ook wel ergens terugvinden.

Mijn vingers waren sneller dan mijn ogen.

C:\Users\Siem\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Hotmail (si 8d\Concepten

dus daar staan ze opgeslagen, als je windows live mail gebruikt, nu heb jij het over hotmail.com, dit wordt waarschijnlijk lastiger om te vinden misschien zelfs bijna onmogelijk.

maar ik raad je aan om in de c:\users\(gebruikers naam\appdata map te kijken,

natuurlijk niet bij de Windows live mail, enzo want dat zijn mappen van het programma zelf, en niet van de website.

Je kunt dan wel bij bijvoorbeeld.

C:\Users\Siem\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies

of zo kijken, en ze dan openen met een speciaal cookies programma,

moet je maar even googlen, ik heb dat dit je een beetje heeft geholpen, en voor iedereen.

Kijk even deze map na.

C:\Users\Siem\AppData\Local\Microsoft

ik kwam hier nog wat duistere bestanden tegen, waarin opgeslagen wachtwoorden van programma's rondhingen.

Totaal niet gecodeerd of iets dergelijks.

Veel Succes

sorry, ik zag nog het oudere bericht.

maar hier staat ook zat info in.

aangepast door ecence
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.