Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb in volgend voorbeeld de tabellen eindelijk op de juiste manier gekoppeld,als u de tabel KoiSoort_T opent kunt u de plussen klikken en de indeling van soort, varieteit en subvarieteit zien, dit was een klusje hoor :)

Ik heb als ik het goed gedaan heb ook de requerycode in Vb er in staan maar de keuzevakken werken niet zoals het moet, daar kom ik niet uit.

Zou u even willen kijken voor mij en aangeven wat ik fout heb gedaan ?

KeuzeMetMeerdereAfhankelijkhedn.accdb downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nee die heb ik gezien en geprobeerd maar dat klopt niet, in de subcategorien heeft u onderscheid metallic en niet metallic terwijl dat niet kan, alleen de hikari is metallic, de rest altijd niet metallic, u gaat in uw voorbeeld uit van een door u extra kolom, terwijl u in deze uit zou moeten gaan van kolom 4, in mijn laatste is dat gebaseerd op het Id van de indeliingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even kijken of ik het korter kan zeggen.

2 is afhankelijk van de keuze in 1 (dus KoiSoortId)

3 is afhankelijk van de keuze in 2 (Dus KoiVarieteitId)

Als keuze 1 is gemaakt is het soort Id bekend ( metalic = 1 en non-metallic =2)

Keuze 2 mag dus alleen laten zien de waarde in kolom 2 (VarNaam) die overeenkomt met KoiSoortId in kolom 5 (= 1)

Keuze is nu gemaakt en varieteitId is ook bekend dat is (in dit voorbeeld) 11

Keuze 3 mag dus alleen laten zien de waarde in kolom 2 (SubvarNaam) die overeenkomt met KoiVarieteitId in kolom 6 (=11)

Ik hoop dat u nu begrijpt wat ik bedoel, ik stoei zelf ook nog verder hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.