Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

Oh de foto, die is niet dubbel hoor, de foto in koigegevens is een foto van de KOI bij aanschaf en/of na verloop van tijd, en de foto in gezondheid is een foto van de KOI als hij ziek is en uiterlijke kenmerken van een ziekte vertoond zodat een beter vergelijk kan volgen na enkele dagen medicatie of er verbetering danwel verslechtering optreed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een 23 inch scherm, maar hoe krijg ik dat dan allemaal passend ? De hoeveelheid gegevens is enorm te noemen maar als je het goed wilt doen dan heb je veel gegevens nodig en dat kost eenmaal ruimte.

Maar heb ik het verkeerd als ik er vanuit ga dat iedereen inmiddels toch wel een 17" scherm heeft ?

Ik dacht dat als het klaar is ik er een losstaande dB van te maken (dat kan in access) en dan vallen de werkbalken van acces allemaal weg, zou het dan nog te groot zijn ?

inmiddels heb ik alweer een paar nieuwe zaken toegevoegd uit de oude dB (geimporteerd) waaronder h de Forms voor ziektebeschrijving en geneesmiddelen en ook voeradvies en ook die zijn zo goed als gereed nu.

Ik zit alleen nog te worstelen met de keuze KOISOORT, VARIETEIT en SUBVARIETEIT weet niet meer hoe ik dat toen gedaan heb. Zal ik de nieuwste stand uploaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken naar waar die erg hoge formulier vandaan komt maar dat ligt aan het form. Koigegevens omdat daarin ook de gezondheid form zit.

Ik weet niet of dat form. gezondheid ook in een aparte tab kan en de werking dan hetzelfde blijft, als dat kan dan zou de layout aangepast kunnen worden zodat schuifbalken niet of alleen voorkomen in een tekst zoals de ziekteomschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zo snel dat ik nauwelijks kan bijbenen.

WerKopie werkstuk002.accb (niet uw kopie van vorige bericht !!!)

Ik heb nu gezondheid_F gekoppeld aan Koigegevens_F

Je kan dus gezondheid_F of Koigegevens_F niet apart openen want dan krijgt je een foutmelding wat logisch is. Dus enkel vijversgegeven_F werkt het.

Om dat te doen heb ik een query gemaakt en de formulier geprogrammeerd in visual basic

Bij gezondheid_F klik je op eigenschappen van formulier en dan ziet je bij tab gebeurtenis dat ik een programma code heb geschreven.

gezondheid_F heb ik ingesteld als pop-up / mondaal venster en dat ziet je bij eigenschappen / overige

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ja ik ga als een speer ineens :) maar alleen makkelijke dingen nog voorlopig zoals layout en simpele keuzevelden.

Als ik het goed heb kan ik toch gewoon de gewijzigde zaken importeren ? of moet ik ze handmatig overnemen, leer ik natuurlijk ook weer van, dat dan weer wel.

Zal ik uw laatste wijziging downloaden om eens te zien hoe de oplossing luidt.

PS. Ik ben intussen bezig met het filterform en de tabel, volgens mij is die ook alweer zo goed als klaar.

Wat mij opvalt is dat er op een paar (wel flinke) aanpassingen na al heel veel klopte van mijn dB, de relaties waren het grootste probleem en de indexen, daar begin ik langzaam iets van te snappen.

Compliment voor de wijze waarop u een en ander uitlegt en het geduld opbrengt mij terzijde te staan.

aangepast door j.snijder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uw wijziging bekeken maar ik schijn geen meerdere ziekten in te kunnen voeren, als ik doorga met invoeren komt er wel een nieuw record maar het KoiId veld word leeggemaakt en er verschijnt geen ID meer.

Eem vis kan meerdere malen ziek zijn, dat schijnt dus niet te gaan, of doe ik iets fout ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur u mijn laatste werk zodat u over de meest recente beschikt.

Ik ben bezig met de zoekfunctie "koisoort, koivarieteit, koisubvarieteit" maar op een of ander manier geet de laatste veld alle waarden weer uit de tabel en kijkt niet bij welk varieteit de gegevens horen.

In de opbouw van de opzoekvelden kunt u zien wat ik heb gedaan, waarschijnlijk heb ik een fout bij de subvarieteit gemaakt ?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WOXAFRPCYZO7.accdb

Ik heb hierin niet uw laatste wijziging verwerkt omdat die nog niet werkt of omdat ik die domweg niet snap misschien.

Maar al wel het form gezondheid aangepast zodat er aut een nieuwe ID verschijnt en navi knoppen in zitten.

aangepast door j.snijder
kleine fout hersteld in gezondheid form, opzoeken ziekten werkt nu wel en ID ook
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.