Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb weer een paar wijzigingen aangebracht en uw les in indexeren er in verwerkt.

De overbodige velden uit de Forms verwijderd (nog niet uit de tabellen, eerst wou ik daarvoor uw reactie afwachten)

De volgende stap die ik zou willen gaan proberen in deze versie is de opzoekvelden, ik heb er een paar gedaan in de TABBLAD vijverdetails, namelijk Vorm en materiaal en een paar tabellen erbij gemaakt daarvoor.

Ik hoop dat ik het goed gedaan heb nu.

WerKopie werkstuk001.accdb downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje tussendoor, moet er geen relatie zijn tussen KoiGegevens_T en Gezondheid_T ?

Als ik die probeer te maken krijg ik een foutmelding dat er geen geldige index of primaire sleutel is (het dB voorbeeld van de link hierboven ) doe ik iets fout of ligt het aan mij dat ik denk dat er een relatie moet zijn maar dat het niet hoeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er moet ook een relatie met gezondheid_T

Maar KoiGeslacht_T is geen relatie nodig want dat is voor de keuzevak.

Dat het niet lukt zit in het feit dat je reeds had ingevuld en zo werkt een database niet.

Je moet in de database invullen en niet in de tabel.

Daarbij zijn er lege vak in KoiGegevensId van gezondheid_T

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alle relaties met koigegeven_t verwijderd, toen het sleutelveld uit gezondheid_T verwijderd, opgeslagen, toen een nieuw sleutelveld in gezondheid_T aangemaakt en een indexsleutel voor gezondheid_T in koigegevens_T bepaald, opgeslagen en toen relatelaties hersteld naar koigegevens_T.

Echter gezondheid_T wil geen relatie aangaan vanwege de genoemde fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even moeten zoeken waarom je niet kan doen:

Bij Gezondheid_T staat bij KoiGegevensId data dat niet overeenkomt met Koigegevens_T

Daarbij zie in bij Koigegevens_T dat GezondheidID niet uniek is dus onderaan geindexeerd en geen Ja (Duplicaten OK) staat

Het is nutteloos gegevens om twee keer KoiNaam gebruiken.

Dus bij Gezondheid_T moet KoiNaam weg want dat is database.

Je vult slechts één keer in.

Ook is bij Gezondheid_T niet nodig om VijverGegevensId bij te voegen en dus moet ook weg.

post-6829-1417705065,7246_thumb.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal kijken of ik u snap, KoiNaam moet ik verwijderen want die is niet nodig en ook vijvergegevens_Id uit gezondheid_T

Ik snap nog niet helemaal wat u bedoeld met uw bovenste uitleg maar in ieder geval is de type van veld gezondheidID niet goed, ik zal dat aanpassen.

Kunt u mij de rest van uw bovenste uitleg verduidelijken svp ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.