Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat ik tegen een probleem aanloop wat ooj u niet verwachten zal, Bij de opdracht voeg ik met de waizzard het subform in maar alls ik aankom bij de opdracht waar ik moet aanvinken dat ik de koppeling van de subvelden zou moeten krijgen krijg ik niet dat formulier maar de knop voltooien.

Mijn wizzard werkt dus anders als bij u, ik gebruik Office 2010, zal het daaraan liggen ?

Opgelost even acces afgesloten en weer gestart, zal aan mij gelegen hebben.

aangepast door j.snijder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is uw gelukt maar je hebt geen tab bijgevoegd en dat had ik liever gezien.

Morgen zal ik als ik tijd hebt u leren hoe je een losse formulieren kan werken.

Nota: het is niet mijn bedoeling om uw een werkstraf te geven maar eerder om iets bij te leren.

Ik heb dat allemaal alleen geleerd zonder hulp en dat was nog in office95 en toen was het helemaal niet gemakkelijk.

Dit wil toch nog zeggen:

Maak steeds een backup op een externe harddisk of usb-stick

Dat kan je doen door access te starten (niet database starten) en dan bovenaan op hulpmiddelen voor database te klikken en nog eens te klikken en dan Database comprimeren en herstellen. (wanneer dit mislukt is uw database niet goed)

Dus als je iets wijzig dan bovenstaande doen zodat je altijd kan herstellen.

Office 2007 en 2010 zijn zéér gevoelig voor fouten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, nee dat met die werkstraf is maar gekheid, ik leer hier wel van en dat is de bedoeling, en u heeft het er maar moeilijk mee, het valt niet altijd mee om met mensen te werken en te helpen als ze wat traag van begrip zijn.

Ik heb alle respect voor uw geduld, die backup functie zal ik ook proberen te onthouden, ook ik heb wel gewerkt met office 95 en daar was het idd niet makkelijk maar in 2010 kom ik er niet meer uit, teruggaan is echter geen optie helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu heel goed gedaan zoals het hoort.

De volgende handleiding is een stuk moeilijker want je moet ook met query werken.

Inderdaad kan je niet terug gaan.

Maar office 2010 is inderdaad een stuk moeilijker geworden.

Zelf heb ik liever 2003

Maar hoe dan ook je moet vooruit.

Zelf heb ik voor onze winkel ook een eigen programma gemaakt met access en met barcode, bonprinter enz.

Ook een eigen boekhoudprogramma heb ik ook.

Dus ben ik van niemand afhankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik nog een en ander geprobeerd, zou u bereid zijn eens te kijken of ik dit goe gedaan heb, het is een voortborduursel op uw huiswerkopdrachtje :)

Let svp even niet op de dubbele velden (overbodig) die moet ik dan nog weghalen, ook moet ik nog uitzoeken hoe ik de hoofd, sub en ondergroepering van de KOIsoorten juist krijg (in mijn eerste dB kloppen die wel geloof ik dus moet dat even checken, allesopnieuw invoeren kost wel heel veel tijd namelijk.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-T3GR4KGIHXPU.accdb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begin al beter te begrijpen.

Het gaat hier over Koigegevens_T

In deze handleiding ziet je hoe je extra sleutel kan maken.

Dat is nodig om automatisch te laten invullen maar ook om automatisch aan te passen of automatisch te verwijderen.

Ik zie dat je KoiGegevensId ook in de formulier te zien is maar dat is niet nodig want dat wordt automatisch ingevuld dank zij de sleutel.

Straks zal ik dan ook de sub tabellen van Koigegevens_T bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoelt u te zeggen dat eerst alle relaties in de bestaande dB verwijderd moeten worden omdat anders het toevoegen van een nieuwe relatie niet werkt ? Ik ga eens even stoeien met uw aanwijzingen en kijken hoever ik daarmee kom in afwachting van uw uitleg om met losse forms te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.