Ga naar inhoud

Hulp aankoop nieuwe desktop pc


fabienne112

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

kan er aub iemand nog een antwoordje geven??????

Sorry, ik ging ervan uit dat u akkoord ging met het bericht #6 - aangezien hier geen verdere respons werd op gegeven - , waarin staat dat een nieuwe generatie AMD processoren voor de deur staan. Morgen worden de testresultaten vrijgegeven, en kunnen we oordelen of één van die nieuwe processoren geschikter is voor jouw systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Neen sorry zit nog te wachten op een goede samenstelling. Weet het even niet meer eerlijk gezegd zie zoveel samenstellingen hier vermelden :-p

nog even opnieuw de vragenlijst :

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Vooral voor te gamen.
  2. Wat is mijn budget ? Maximum €1000
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? maakt niet uit
  4. Ga ik overklokken ? ken ik niet
  5. Ga ik later upgraden ? Waarschijnlijk wel na een drietal jaar.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Zoveel mogelijk. USB 3.0 is zeker wel handig.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Neen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, windows 7 of windows 8
  9. Ga ik zelf installeren ?neen
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Een mooie behuizing
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Heb ik allemaal.
  12. Heb ik specifieke wensen ? blue ray spelen en genoeg USB poorten. Ook is een combo tussen SSD en HD een must.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? Belgisch.

alvast bedankt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido, in de lijst staat er Windows 7 of Windows 8.

Ben je van plan om Windows 8 te draaien als hij uitkomt of had je eerder een dual-boot tussen W7 en W8 in gedachten?

Indien je gaat wachten tot W8 uitkomt, is het verstandiger om ook met een samenstelling te wachten, aangezien de hardwarewereld op enkele maanden radicaal kan veranderen. Als je een dual-boot optie wilt, zitten beide besturingssystemen dan in het budget?, want een verschil van 100 - 140 euro is vrij groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 is voor mij ook prima . Is het niet zo dat ik als ik nu een pc aankoop of laat samenstellen met windows 7 dat ik daarna windows 8 kan aankopen en er zelf kan opzetten ? Het hoeft niet te kunnen maar moest het kunnen dan graag wel mee inrekenen en wil ik die 100 a 140 euro graag bijleggen.

alvast bedankt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan zou ik nu een desktop pc kopen met windows 7 en daarna naar windows 8 na een hele tijd derna want dat is niet voor mij het belangrijkste. Het belangrijkste is dat hij snel,de laatste games kan spelen en liefst zo stil mogelijk en ook een mooie kast (lichtjes bv :-) ). Kan jij mij een goede aanbevelen (merk pc) of een goede samenstelling waar ik daarna eventueel kan upgraden met grafische kaart en dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze krachtig game-pc samengesteld

AMD A10-5800K - 3.8 GHz processor met een betere processor stille koeler

8 Gb geheugen

64 Gb SSD

1 TB harddisk

700 Watt voeding zodat je later eventueel een tweede videokaart kan plaatsen.

2 Gb videokaart Radeon HD 7850 zodat je ook de laatste games aan kan.

Nota: moederbord kan maar liefst 64 Gb geheugen aan.

Voldoende usb 3.0

Uitstekend 8 kanalen geluidskaart.

Montage en installeren van Windows inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gekozen AMD Trinity processor is uitstekend in zijn prijscategorie. Een huidige generatie i5 of i7 is echter wel beter en geschikter voor een 'high-end' gaming pc.

De keuze voor de Trinity ligt voor de hand liggend omdat hij goedkoper is. Als je zo'n 40 à 50 euro bijlegt, kom je uit op een snellere samenstelling met een i5 3450, maar heb dit wel enigszins gecompenseerd door een goedkopere (maar nog steeds uitstekende) koeler te nemen.

Garantie is gewoon prima. Als je binnen het jaar een probleem hebt door een foute assemblage, moet je de computer opsturen en lost Azerty het probleem op. Is er een probleem met een specifiek onderdeel, kan je dat onderdeel terugsturen binnen de wettelijke en opgegeven garantieperiode (minimum 2 jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.