Ga naar inhoud

Directx error


Charlie Rochester

Aanbevolen berichten

Probleem:

Na het proberen te laten functioneren van het spel ages of empires 2 op mijn windows 7 ultimate 64 laptop, waarbij ik directx 6 heb geinstalleerd (niet zeker of dit was gelukt sinds ik die niet terugvind op mijn pc), kreeg ik bij

het opstarten van Cod4 (call of duty) de error.(directx encoutered an unrecoverable error)

Nooit tevoren problemen gehad hiermee en het spel altijd probleemloos gespeeld.

(Wat de directx 6 betreft heb ik vooraller ik naar software ging om het daar te deleten, alles verwijderd van directx 6,wat ik op een map op het bureaublad had geplaatst, maar normaal zou dit nog steeds moeten terug te vinden

zijn in software als hij zou zijn geinstalleerd. Op dat zelfde moment had ik ook problemen met de windows installer, ik weet niet of dit iets met elkaar te maken heeft.) Wat nu wel nog mogelijk is, buiten het niet op te lossen probleem

met ages of empires 2 en windows 7 (conflict), is dat ik ages of empires 2 kan spelen zonder directx errors.

Systeem:

clevo p170hm,i7 2630qm,16gb,hd 6970,windows 7 ultimate 64.

Dxdiag:

Directx 11 is geinstalleerd (geen update meer mogelijk), bij beeldscherm (geen problemen gevonden, maar wel

direct3D-versnelling is uitgeschakeld)

Reeds geprobeerd:

herstel via windows cd, directx update,herstel via DirectX Happy Uninstall (discrollback),

systeemherstel niet mogelijk.

Laatste optie zou zijn directx 11 te oninstalleren en herinstalleren, maar sinds directx 11 via dxdiag geen

problemen weergeeft, vraag ik mij af of directx 11 wel het probleem is.

Maar om dit zeker te weten zou ik misschien kunnen een test uitvoeren op directx 11, ik krijg niet echt een

bevestiging via dxdiag dat er geen problemen zijn hiermee. Misschien bestaat er een tool.

Als directx 11 in orde is en directx 6 staat niet meer op mijn pc en aan het spel zou het ook niet kunnen liggen,

weet ik niet meer wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor julllie hulp.

Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na het de-installeren van software of drivers is het aangeraden een registeropruiming te doen met CCleaner om de laatste restjes te verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veiligste en dus de beste software om je systeem af en toe op te kuisen is CCleaner.

Om de 2 weken uitvoeren en telkens na het installeren of de-installeren van software, updates en drivers is voldoende om je systeem in conditie te houden.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat opvalt in dit logje zijn de hoge temperaturen van de processor (62°) en vooral het moederbord (68°)

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze hoge temperaturen zijn door het hoge verbruik op dat moment. De laptop heeft stoffilters en is nog vrij recent.

Normaal zonder veel werk zijn de temperaturen rond de 50° cpu en moederbord en gpu rond de 45°, maar de temperaturen

van deze toch wel hoge kwaliteit laptop stijgen toch wel vrij snel. In de nabije toekomst zal ik nog wat meer doen om de

temperaturen naar beneden te halen.

Wat kan er gedaan worden met de directx. Ik vertrek binnenkort op vakantie (1w), waar ik wel internetverbinding heb, maar het zou

tof zijn dit ervoor te kunnen oplossen.

Bedankt, Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn driver opnieuw geinstalleerd. amd mobility radeon driver verification tool, er staat revision 12.8 amd website.

In dxdiag zie ik dit niet direct staan. Juist bij beeldscherm. versie 8.982.0.0, stuurprogramma:WDDM 1.1.

In de catalyst control center staat er: versie stuurprogrammapakket 8.982-120727a-145014C-ATI

catalyst verie: 12.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.