Ga naar inhoud

Directx error


Charlie Rochester

Aanbevolen berichten

Ik heb al eensspeccy gedaan helemaal in het begin. Driver is geinstaleerd en dan herinstalleerd om te zien of

het daaraan lag, maar niets. hd6970.

Maar ik heb waarschijnlijk het probleem met bittorent gevonden. Ik had het idee van de pc op te starten in veilige modus zonder

netwerkmogelijkheden en het werkt perfect geen crash. Volgends mij is de netwerkdriver beschadigd, door het eerder crashen

van de pc. Klinkt dit logisch? eens proberen te herinstalleren?

Vanuit bittorent wordt er gezegd als de pc crasht door bittorent, updaten van lan driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Ik heb ontdekt dat het niet aan mijn lan driver ligt. Dit is hoe ik het begrijp. Het zou moeten een stukje zijn dat bittorent wil

lezen op het geheugen of in register, maar zou door een eerdere crash verdwenen zijn en telkens als het dat wil raadplegen

crasht bittorent en dus ook de pc. Zoals ik het begrijp zou dit één van de belangrijkste redenen zijn waardoor pc's crashen.

Met ccleaner heb ik al de register gekuist en ook met ander software maar zonder succes. Mijn laatste optie, om de torrent te verwijderen die hiervoor verantwoordelijk zou zijn, is niet mogelijk omdat ik bittorent reeds heb proberen te herinstalleren en te laten draaien zonder aanwezige torrents. Dit gebeurt niet als ik bittorent opstart zonder internet verbinding.

Ik zou moeten het geheugen wissen van bittorent, als ik het zo mag begrijpen of voorkomen dat bittorent dit stukje kan/wil

raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma "whochrashed" geinstalleerd en hieronder kwam hetvolgende.

Crash Dump Analysis

--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 18/01/2013 19:53:13 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\012113-28641-01.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)

Bugcheck code: 0xC5 (0x6E5F, 0x2, 0x0, 0xFFFFF800033BDDD3)

Error: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

Bug check description: This indicates that the system attempted to access invalid memory at a process IRQL that was too high.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

--------------------------------------------------------------------------------

Conclusion

--------------------------------------------------------------------------------

One crash dump has been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue screen view.

Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps(.dmp-bestand).

Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op als dumpfile.txt en voeg het bestand dan toe als bijlage aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ga alles herinstalleren het lijkt mij de korste weg.

Ik heb nog één vraag om dit te kunnen vermijden in de toekomst.

Is het nuttig om een virtuele windows of mac te installeren, wordt de hoofd windows hiermee niet beschadigd?

Ik las dat met virussen dit heel goed meevalt en er dus bijna geen virussen het hoofdsysteem kunnen infecteren.

Bedankt voor al u hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is om te voorkomen dat mijn hoofd window niet beschadigd raakt, zoals met de directx en met bittorent zodat ik deze

software niet meer kan gebruiken en herinstallatie een heel werk wordt. zo kan ik ook dingen uittesten.

Als dit met mijn virtuele os gebeurd is het makkelijker om het systeem te herinstalleren omdat er ook bijna geen

software aanwezig is. De bedoeling van de virtuele os, is voor al het gevaarlijke (downloads,internet). Maar als ik het systeem

met energiebeheer op een laag niveau zet moet dit wel meevallen denk ik? Ik ben ook vanplan dit op een afzonderlijke pc

te doen om zeker te zijn dat mijn werk pc niet meer beschadigd raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook nog eens het volgende willen vragen ik gebruikte een raidsonic ib 120stu3 met een st3000dm001 en de behuizing

chip zou moeten beschadigd zijn (dit is wat men vertelde) waardoor 2 van mijn schijven mogelijk hun partitie zijn verloren. Als ik ze opstart staan ze als niet toegewezen en niet geinitialiseerd. Is het best een partitie recovery tool te gebruiken en welke zou het best zijn, het is voor een 3 tb drive en dus een gpt drive. Free partition recovery tool.

De schijf ondersteunde normaal max 2 tb, ik probeerde het al eens met een 3tb drive maar toen was hij slechts verdeeld in een

2 en 1 tb hdd, nu komt hij als niet toegewezen dus zal het wel kloppen dat het defect is, men zei wel dat er ondertussen firmare is gemaakt tot 4tb ondersteuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.