Ga naar inhoud

Directx error


Charlie Rochester

Aanbevolen berichten

Dit is een tool om een specifiek virus te verwijderen.

Dit virus zit niet op je pc en dus mag je die tool ook verwijderen.

Dat kan normaal via het configuratiescherm - programma's.

Dan de tool selecteren en bovenaan klikken op verwijderen.

Ruim het register op met CCleaner na het verwijderen van de tool.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit heb ik verwijderd. Ik heb mijn pc nogmaals uitgeprobeerd en tijdens het gewoon gebruik is alles normaal.

Bij het opstarten van bittorent sluit alles nog steeds volledig af zonder waarschuwing. Ik heb bittorent verwijderd heropgestart en het herinstalleert, maar dit blijft. Wat kan daaraan gedaan worden? Kan achterhaalt worden waar de oorsprong ligt van het probleem zodat ik dit ook kan verwijderen van mijn pc (normaal, D/downloads). Als dit dus geen virus (shutdownvirus) is wat zou het dan wel kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opstarten van bittorent sluit alles nog steeds volledig af zonder waarschuwing. Ik heb bittorent verwijderd heropgestart en het herinstalleert, maar dit blijft.

Als je bittorrent verwijdert en niet opnieuw installeert, heb je dan nog die problemen?

Doe eens een volledige scan met malwarebytes.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Standaard zijn alle gevonden items aangevinkt.

Overloop de resultaten en de dingen waarvan je zeker bent en niet wil verwijderen, kan je uitvinken.

Daarna klik je op: Verwijder geselecteerde.

Plaats het logje nadien in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het verwijderen van bittorent was er geen probleem, als ik geen programma's opendoe is er geen probleem.

Ik Heb gisteren bij het opstarten van mijn pc een volledige scan gedaan met malwarebytes

en het resultaat was 0. Ik opende per ongeluk skype en hij deed het hier ook weer, nu grijs scherm.

Dus het ligt niet specifiek aan bittorent. Bij bittorent waren er bij de nieuwe installatie geen torrents aanwezig of actief.

Het begint altijd met groene kleur vlekken en dan valt het beeld weg en na een tijd herstart de hele computer.

Wat kan er nog gedaan worden met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gebeurde het weer gewoon door op het internet explorer venster te drukken.

Ik heb nu sterke twijfels dat het toch moet aan de hardware liggen, specifiek aan de grafische kaart,

maar vooraleer ik dit zou terugsturen, had ik het graag zeker geweten. Hoe kan ik mijn grafische kaart

testen op fouten? Ik heb de pc wel getest met een clean install maar dit gaf geen problemen.

Wat nu wel gebeurt is dat ik voor de eerste maal mijn afzonderlijk scherm kan gebruiken in veilige modus, dit

heb ik nog nooit kunnen gebruiken en zeer opvallend is dat nu zelf in veillige modus zowel mijn laptop scherm als mij

afzonderlijk scherm groen strepen vertoont in het beeld, dit kan dan toch niet anders dan aan de hardware liggen?

Wat denkt u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat het een hardware probleem is. Nu was het beeld in veilige modus vol strepen met

kleuren en was het met de nieuw geinstalleerde windows ook dit probleem. Dus bewijs genoeg dat het een hardware probleem

is. Ik kom later terug om de directx op te lossen. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Buiten bittorent zijn er nog 2. De originele "directx encountered an unrecoverable error",

Bij het opstarten van cod4. En het 2de is dat tijdens het overplaatsen van bestanden,

zowel via hubs als rechtsreeks op de pc, schakelt de externe hdd automatisch af en herstart.

Ik heb reeds in windows de energie en apparaatbeheer instellingen veranderd, maar niets helpt.

Het is het ergst als ik hem rechtstreeks in de usb 3.0 poort steek van de laptop. Dit zowel met 2.5

als 3.5 schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grafische kaart is vervangen. Is het mogelijk dat de grafische kaart is kapot gegaan door dit probleem met bittorent

(crashen pc)? De pc crasht nog steeds bij het opstarten van bittorent.

Welke grafische kaart zit er dan nu in?

Heb je daarvan ook de nodige drivers geinstalleerd?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.