Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

Nee, Windows Updates in Veilige Modus is me idd niet gelukt kweezie wabbit maar da's dus logisch zie ik aan je laatste post.

Helaas is het Windows Updates installeren (wat de laptop bij het afsluiten automatisch ging doen) weer mislukt. Dit keer bleef het hangen op Update 44 v. 92

Het updaten v.d. drivers voor de netwerkkaart heeft dus ook nergens toe geleid.

Nu zit ik eraan te denken om eerst Service Pack 1 te downloaden v. deze locatie

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5842

Maar in dat rijtje staan er nogal een hoop:

de 2e van onderen is volgens mij een cumulatieve update v. e. heleboel losse updates. Tijdens één v. mijn vorige pogingen heb ik ook gezien dat de laptop die trachtte te installeren. Daarin bleef ie echter uren hangen, wat mij zelfs voor een update van 903,2 Mb te lang leek.

NB de updates v. mijn werklaptop gaan hier thuis altijd v. een leien dakje, gewoon via de WLAN kaart

Maar bij nader inzien is de bovenste optie misschien ook geen slechte:

[TABLE=class: files, width: 640]

[TR]

[TD=class: file-name]7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD.iso[/TD]

[TD=class: size]1.9 GB

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hiervan kan ik gewoon een DVD branden die dan uit zichzelf alle essentiele updates tot nu toe installeert.

Correct gedacht?

Graag uw input hierover Asus en kweezie wabbit en Dasle.

post-39053-1417705142,8874_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat betreft de updates: begin met SP1...neem hier windows6.1-KB976932-X64.exe, da's dus de voorlaatste uit het rijtje.

Je kan SP1 eventueel op een andere PC downloaden en dan via een USB-stick overbrengen naar je laptop.

Wanneer de installatie van SP1 succesvol is verlopen kan je aan de andere updates beginnen: ga via Start --> Configuratiescherm --> Systeem en beveiliging --> Windows Update...klik aan de linkerkant van het scherm op Naar updates zoeken, download en probeer de updates te installeren...doe dit dus manueel en niet automatisch bij het afsluiten van de laptop.

Probeer op dit moment zoveel mogelijk met een bekabelde internetverbinding te werken.

Run via de site van Intel de Intel Driver Update Utility om te checken of er drivers dienen geïnstalleerd/geupdate te worden...installeer op dit moment NOG NIETS, maar vermeld hier over welke drivers het gaat, maak er eventueel een afbeelding van nadat je op Expand All hebt geklikt.

Om deze tool te laten runnen heb je Java nodig en dien je toelating te geven.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma (klik er op) en die kan je dan in een volgend bericht hier op het forum plaatsen (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

zojuist begonnen met de installatie v. die file KB976932. Voor de zekerheid eerst de file op Bureaublad gezet ipv rechtstreeks vanaf USB schijf geinstalleerd maar helaas direct een Blauw Scherm.

Daarna laptop in Safe Mode opgestart en van daaruit de betreffende file aan het installeren.

Ik hoop in godsnaam op niet WEER een blauw scherm.

Heb me jarenlang verzet tegen Mac omdat ik dat zo duur vind. Maar na deze ellende hoef ik geloof ik nooit meer een Windows-machine!

Waar komen die crashes en blauwe schermen toch vandaan. Was helaas niet op tijd om er een foto van te maken, maar ik geloof dat je met die info. v. Blue Screen toch niet veel verder komt. Of wel?

Kan het ook nog zo zijn, dat de harde schijf op zich wel goed door HD Tune is heen gekomen, dus geen Bad Sectors, maar dat de schijf af en toe een dusdanige dip heeft wat betreft lees- en schrijfsnelheid dat dat crashes veroorzaakt?

Zo ja, dan zou ik best nog geld willen spenderen aan een nieuwe HD (liefst SSD) maar anderzijds ben ik huiverig om nog 1 cent extra uit te geven aan deze ellendige laptop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik ben erachter gekomen waarom de installatie v. Service Pack 1 mislukte. Er stond kan RPC niet uitvoeren. Volgens Windows moest ik daarom eerst deze file uitvoeren:

Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows 7 (KB947821) [september 2012] - Microsoft Download Center - Download Details

Heb ik gedaan. Met succes. Vervolgens weer SP1 uitgevoerd en Gues What? Weer dezelfde foutmelding: kan RPC niet uitvoeren, oplossing eerst bovenstaande file (Update Readiness) uitvoeren.

Dit slaat natuurlijk nergens op!

Nu ga ik m.b.v systeemherstel proberen of ik die Windows Updates die automatisch bij het afsluiten v.d. laptop zijn uitgevoerd - maar nooit helemaal- kan terugdraaien en dan proberen SP1 uit te voeren.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na systeemherstel naar het punt vóór -de mislukte- SP1 opnieuw Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows7(KB947821) uitgevoerd. Met succes. Toen de volgende procedure gevolgd:

Hotfix KB947821(System Update Readiness Tool) installation - Microsoft Community

Een Clean Boot gedaan en toen SP1 weer aangeklikt en As we speak... Weer een Blauw Scherm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, de aanhouder wint, na nog vele mislukte pogingen en zelfs weer een Blue Screen(!) heb ik dan eindelijk Service Pack 1 weten te installeren. Intussen ben ik mijn vertrouwen in deze laptop en in Windows volledig kwijt, maar ja, ik moet het er voorlopig maar mee doen.

Nu ga ik maar slapen voordat er weer een Blue Screen komt:)

In elk geval bedankt voor de suggesties en Asus, morgen ga ik met Intel Driver Update Utility aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ga ik straks doen. Vraag vooraf: ik zou graag de mogelijkheid hebben om terug te gaan naar een werkende configuratie in het geval de updates v.d. drivers onverhoopt niet het gewenste effect geven. Maar systeemherstel geeft alleen de laatste verandering toch? Of kan ik na iedere update v.e. driver een nieuw herstelpunt maken? Of zal ik met Norton Ghost een image maken vh hele systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.