Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt duidelijk een probleem met het geheugen.

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

1. het ram geheugen is defect : reeds getest en geen fouten gevonden.

2. de harde schijf is defect op de plaats waar de pagefile is opgeslagen : reeds getest en geen fouten gevonden.

3. de communicatie tussen het ram geheugen en de pagefile op de schijf loopt mis (fout op het moederbord) : dit kunnen wij niet testen van op afstand; tussenkomst van technieker nodig.

4. een corrupte windows installatie : zou kunnen aangezien het een nieuwe installatie is

We gaan dus een controle doen van de windws bestanden.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank kweezie wabbit voor deze grondige analyse. Ben nu net terug v. mijn werk en moet morgen weer vroeg op dus nu ga ik de test niet meer doen. Ik hoop maar niet dat het optie 3 is. Dat is juist iets waar ik het meest bang voor was; alle onderdelen afzonderlijk werken wel, maar de communicatie -via het moederbord- loopt af en toe mis. Dat zou dan een nieuw moederbord betekenen? Kan ik net zo goed een nieuwe laptop kopen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kweezie wabbit Na alle laatste updates die er nog openstonden, zowel de essentiele als de optionele, te hebben uitgevoerd nog eens sfc / scannow uitgevoerd maar dit keer vanuit Veilige modus met opdrachtprompt

Dit x lukte het wel, of dit nou door die updates komt (lijkt me niet) of door Veilige modus (misschien omdat er dan minder processen geladen worden?) Anyway hierbij een foto v.d. uitkomst en bijgevoegd het rapport.txt

Geen schendingen v.d. integriteit gevonden. Dan zou er dus geen corrupte windows installatie zijn en zou het dus mogelijkheid 3 (communicatie tussen ram en pagefile op HD - fout op moederbord) zijn. Da's ernstig lijkt me.

post-39053-1417705149,4704_thumb.jpg

sfcdetails.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De windows bestanden zijn inderdaad OK.

De BSOD geeft weer een geheugenfout aan.

Kijk eens naar de laatst 2 bsod in de lijst.

Andere foutmelding maar met dezelfde driver en veroorzaakt op hetzelfde adres.

De memtest heeft wel geen fouten gegeven maar ik zou toch eens proberen om het ram geheugen te verwijderen en terug te plaatsen.

Soms helpt dit om een fout door slecht contact op te lossen.

Als dit geen resultaat heeft, probeer dan eens met andere geheugenmodules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.