Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

@ Jean-Pierre Dat was idd het eerste wat ik heb gedaan, nadat Blue Screen Viewer en Foutenlogboek mij weinig duidelijkheid verschaften.

Maar scannow kwam terug met de mededeling 'Geen integriteitsfouten gevonden' hierna heb ik gezorgd voor dat bestandje op Bureaublad, maar daar stond al zo'n bestand (v.d. vorige keer) dat heeft íe toen overschreven met 0-info (er waren immers geen fouten gevonden) zodoende laat dit forum mij nu niet toe om het bestand (v. 0 bytes) eraan te hechten, maar kort gezegd: Geen fouten gevonden dus.

Vreemde error is dat he, van voorgaande. Steeds meer het idee dat iets aan de communicatie tussen HD en geheugen niet klopt. Ik ga nu uitzoeken of er een 2e SATA poort op deze laptop zit om daaraan de schijf evt. te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zojuist met HP aan de telefoon gehangen. Mijn garantie is op 29-4-2012 verlopen, tenzij ik een bon zou hebben die een latere verkoopdatum aangeeft, maar ik krijg die verkoper dus niet meer te pakken.

Ik kreeg nog wel de tip om ook eens te testen zonder WLAN kaart erin en zonder Bluetooth module erin om zoveel mogelijk fouten uit te sluiten.

Ga ik ook maar eens proberen.

Anders is mijn hoop gevestigd op een testprogramma voor het moederbord. Weten jullie er één?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in:lodctr /r en druk op Enter.

Tik in exit en druk Enter.

Dit zou de foutmelding in het logboek kunnen verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kweezie wabbit Gisteravond heb ik de HD v.d. werklaptop in mijn privé-laptop gedaan. Tot nu toe werkt dat zonder enig probleem. Ben ik wel blij mee, want dat betekent volgens mij dat ik deze laptop in elk geval werkend krijg als ik nieuw werkgeheugen koop (dan heb ik gelijk 2 exact dezelfde bankjes en dat is volgens mij stabieler) en als ik een nieuwe HD koop.

Moet wel ff kijken wanneer ik dat doe want ik moet deze maand ook nog veel tandartskosten betalen:)

Nog 1 punt v. zorg: nu de 'werkHD' in de privé-laptop zit wil íe over 3 dagen Windows gaan activeren. Ga ik niet doen natuurlijk want dat betreffende systeem ís al geactiveerd. Maar ik hoop maar dat als die HD weer terugplaats in de werklaptop er geen problemen ontstaan betreffende die activering (aangezien ik op dat werksysteem geen Administrator-rights heb).

Iemand v. jullie daar een idee over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zit de HD van de werklaptop dus in de privélaptop en die vraagt nu om windows te activeren?

Dit is normaal want eigenlijk zit je nu met een andere configuratie dan deze waarvoor de activatie gebeurd is.

Als je de HD terug in de oorspronkelijke laptop plaatst, zou dat normaal geen probleem mogen zijn.

De activatie zal dan waarschijnlijk niet meer gevraagd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een woordje over het kostenplaatje...;-)

Voor de vervanging van de harde schijf heb je grofweg 3 mogelijkheden...er is keuze tussen een "klassieke" harde schijf van 320GB en 7200 tr/min (deze Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT, richtprijs zo'n € 60)...een hybride harde schijf van 500GB en 7200 tr/min (deze Seagate Momentus XT ST95005620AS, richtprijs zo'n € 80)...of een SSD van 256GB (deze Samsung 830, richtprijs zo'n € 155).

Voor de vervanging van het RAM kan je bij de huidige 4GB blijven of upgraden naar 8GB...richtprijs voor een 4GB-setje is zo'n € 25 (deze Crucial CT2KIT25664BC1339)...richtprijs voor een 8GB-setje is zo'n € 40 (deze Crucial CT2KIT51264BC1339).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus Hartelijk dank voor het antwoord.

Vanavond ga ik denk ik het (mogelijk) slechte geheugen terugplaatsen in de privé-laptop. Als dan de problemen terugkomen koop ik gelijk 8Gb nieuw werkgeheugen (scheelt in prijs weinig) is dan onderstaande ook geschikt:

Corsair SODIMM DDR3,1333-8GB Product Details bij MyCom

Vind MyCom nl. wel een handige zaak omdat die vlakbij zit.

Die hybride schijf hebben ze daar volgens mij ook:

Seagate Momentus XT 500GB - 2.5inch Product Details bij MyCom

Hoe zijn jullie ervaringen met Hybride schijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je bij MyCom wenst te bestellen en voor 8GB van Corsair gaat dan is deze kit geschikt: je dient dus ofwel 2 x 2GB te plaatsen, ofwel 2 x 4GB te plaatsen.

Ik gebruik zelf (sedert 14 maanden) in een van mijn laptops een Seagate Momentus XT ST95005620AS en ben er zeer tevreden over: een snelle en betrouwbare schijf...voorbeeldje: na zo'n 38 seconden zit ik op mijn bureaublad, zie dit topic.

Een paar maanden geleden heb ik iemand begeleid om de nodige aanpassingen in Windows uit te voeren bij het gebruik van een hybride schijf, je kan hier dus alle tips terugvinden.

Wil je nog wat aanvullende lectuur over de Seagate Momentus XT dan kan je hier nog een artikel lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.