Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

@ kweezie wabbit & @ Asus

Vrijdagavond heb ik het werkgeheugen v.d. werklaptop in dat v. d. privé-laptop gezet. Sindsdien een beetje getest; op de werklaptop flink met Adobe Premiere aan de slag met meerdere videolagen boven elkaar en effecten. Geen foutmeldingen.

Op de privé-laptop - waar nog geen prg's op geïnstalleerd zijn- vnl. gesurfd met Chrome. Gisteren 1x een online-filmpje dat heel vreemd bleef hangen, het geluid bleef in een halve seconde repeteren. Laptop leek helemaal vast te zitten maar herstelde zich. Chrome afgesloten en opnieuw opgestart. Melding: Chrome is onverwacht afgesloten. Sessie herstellen? Ja, gekozen en verder geen foutmeldingen gekregen. Vandaag nog even in Logboek gekeken en ik weet niet zeker of het dat bewuste tijdstip was maar ik krijg wel een hele reeks leesfouten v.d. harddisk. Wellicht dat zo'n online film (een film v. 1 uur lang) deels gebufferd wordt op de harde schijf en dat dat niet goed ging. zie afbeelding Foutmelding_privélaptop met goed werkgeheugen

post-39053-1417705150,5732_thumb.jpg

Op werklaptop gisteravond echter het eerste BSOD. Aangezien ik daar geen Administrator rechten heb kan ik BlueScreenVieuwer niet installeren en moet ik volstaan met een schermafbeelding v.h. logboek, zie afbeelding Foutmelding werklaptop

post-39053-1417705150,6094_thumb.jpg

Voor zover ik kan zien een probleem met Java-script, wat uiteraard nog geen Blue Screen rechtvaardigt.

Ik heb dus m.a.w. nog een 100% zekerheid of die geheugenbankjes uit de 2e hands aangekochte privé-laptop nou corrupt zijn of niet. Wel vind ik het frappant dat ik beide HP Probooks het uitgebreide geheugen (aan de onderkant) v.e. andere soort is dan het standaardgeheugen (onder het toetsenbord). Ik heb me altijd laten vertellen dat dat de stabiliteit niet ten goede komt maar anderzijds moet ik zeggen dat de werklaptop niet vaak vastloopt (slechts 1 x een Blue Screen meegemaakt in Magix Samplitude.

Eerder lijkt er mij toch iets verkeerd met de HD in die privé-laptop. Niet zo zeer met bad sectors maar eerder iets met het cache v. die harde schijf of met de toegangstijd.

Graag jullie mening hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben geen specialict op gebied van hardware maar je zou best gelijk kunnen hebben.

Als het een sata harde schijf is en je hebt nog een sata poort vrij, kan je proberen om die andere poort te gebruiken en kijk wat dat oplevert.

Een andere mogelijkheid is om de firmware van de harde schijf te controleren en eventueel te updaten.

Firmware is te vinden op de site van de producent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Asus hierbij de link naar de speccy v.d. privé-laptop:

http://speccy.piriform.com/results/nQkWkKbdLslhZ7lKMvKz2tj

Op de laptop mag ik Speccy niet installeren aangezien ik geen Beheerdersrechten heb. Is er een bootable versie?

Zo nee, dan heb ik nog een aantal opties:

1.Ik kan de HD v.d. privé-laptop tijdelijk in de werklaptop plaatsen en een speccy-log maken.

2.Ik kan het een Image v. maken v. het systeem v.d. privé-laptop en dit op een 80Gb HD zetten die ik heb geleend v.d. afdeling automatisering v. mijn werk en die volgens hun helemaal goed is. Daarmee kan ik dan nog eens een speccy-log maken en kijken of er een verschil is.

3. Ik kan een Image maken v.h. systeem/kopieren op de 80Gb schijf en in mijn privé-laptop plaatsen met:

3a. het originele (corrupte?) geheugen uit de privé-laptop

3b het werkgeheugen v.d. werklaptop

Hiermee een tijdje werken en kijken hoe dit gaat. NB hiervan kan ik dus nog steeds geen speccy-log maken aangezien ik op dit systeem geen gebruikersrechten heb.

4. Ik kan een Image maken v.h. systeem/kopieren op de 80Gb schijf en in mijn privé-laptop plaatsen en met jullie hulp:)kijken of ik het wachtwoord voor beheersrechten kan resetten/kraken zodat ik op de kopie v. dit systeem wel beheersrechten krijg. Dan kan ik vervolgens wel een speccy-log maken v. d. werklaptop (als ik de 'gekraakte' kopie v. dit systeem in tijdelijk in de werklaptop doe) Dit kan ik doen:

4a. met het (corrupte?) werkgeheugen v.d. privé-laptop

4b. met het originele werkgeheugen v.d. werklaptop.

Opnieuw graag jullie mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze middag het ganse topic nog eens grondig herlezen en ben toch nog wat tegengekomen dat me opviel.

Hier heb je je eerste Speccy-logje gepost: klik op de link en scrol naar het RAM-geheugen...het geheugen in het tweede slot wordt niet volledig herkend, in je nieuwe logje wordt dit echter wel volledig herkend.

Mogelijke oorzaken: het originele geheugen, slecht contact ?...

Vandaar dat een tweede logje (van de werk-laptop met het geheugen van de privé-laptop) een interessante vergelijking kan bieden, misschien dat je dit kan regelen via je werk ?...

Bijkomend stel ik vast dat beide geheugens nagenoeg even oud zijn: het originele RAM van je privé-laptop is geproduceerd in de 6e week van 2011. Wanneer we er van uit gaan dat het RAM nooit werd vervangen en het nog altijd over het originele, door de fabrikant geplaatste, geheugen gaat zou dit ook meteen kunnen betekenen dat de ganse laptop nog onder garantie valt.

Een tweede logje zou ons ook een vergelijking van de harde schijven opleveren...het lijkt me dus zeker de moeite om de toelating te regelen voor het installeren van Speccy op de werk-laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus Dank voor het antwoord. Ik vermoed dat ze me die toestemming niet willen geven, aangezien het niet in het belang vh werk is en ze zo'n 60 laptops onder beheer hebben.

Is één v.d. andere opties nog een mogelijkheid? HD's verwisselen, wachtwoord voor beheersrechten op kopie v. werksysteem verkrijgen/kraken.

Wat betreft die garantie heb ik volgens mij het probleem dat de verkoper v.d. laptop mij zei dat hij de bon kwijt was en niet meer wist waar hij 'm had gekocht. Zodoende kan ik volgens mij geen garantie claimen, want dat moet volgens mij bij de wederverkoper ipv bij de fabrikant.

Ik zal HP eens een mail sturen met het exacte serienummer v.d. laptop zodat ze wellicht een en ander kunnen verduidelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan (nog nét) begrijpen dat je een bon verliest, maar niet meer weten waar je iets hebt gekocht ?...nee toch ?!...maar goed, daar zijn we niet mee geholpen.

Hier kan je Speccy portable downloaden: klik op het gedownloade bestand, klik er met rechts op en kies voor Alles uitpakken....kijk eens of je Speccy64 kan runnen op de werk-laptop ?...

Aan het switchen van de HDD's had ik ook al gedacht, maar laat ons alles stap voor stap ondernemen.

Wat betreft de mogelijke garantie: hier kan je een check uitvoeren, vergeet niet het land aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus

Vond ik ook vreemd. Had wellicht een belletje moeten doen rinkelen, net als dat hij het product kennelijk erg graag kwam afleveren en (naar later bleek) een vals adres had opgegeven. Ik heb de verkoper wel opgespoord via Facebook en bericht gestuurd dat ik het niet netjes vond een product met kennelijke gebreken door te verkopen. Zelfs aangeboden om samen met hem nog aanspraak te maken op de garantie (want de termijn v. 1 jr waar winkeliers mee schermen geldt niet onder Nederlands recht). Maar ik heb geen reactie gekregen. Heb Speccy portable gedownload en uitgepakt, daarna de bestanden op CD gebrand. Maar hiermee is het nog geen bootable CD. Hoe maak ik die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.