Ga naar inhoud

BSOD ntoskrnl.exe


Red_Sparowe

Aanbevolen berichten

Hey,

Heb ik gisteren gedaan, nu eens zien wat het geeft.

Sinds ik de onboard netwerkkaart niet meer gebruik heb ik toch al geen BSODs meer gehad. Wel al 2maal mijn PC opgestart en melding gekregen dat er een fout opgetreden was in Windows (dit zonder te crashen bij opstart ed). Het uur dat in de laatste minidump werd weergegeven stond mijn PC zelfs niet aan... of moet ik hier geen rekening mee houden?

Dan had ik nog een vraagje, is een betalende virusscan zoveel beter dan een van de gratis varianten? Mijn (ondertussen onbetrouwbaar gebleken) PC-boer beweerde dat Avast en AVG enkel voor problemen zorgen (hij wou mijn crashes daaraan toewijzen), en alle rommel doorlaten. Maar nu vraag ik me wel af wat feitelijk het verschil is tussen de gratis versie en de betalende varianten.

TNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het verschil tussen de gratis en de betalende varianten van een virusscanner zijn de extra's (zoals een firewall) die je bij een betalende versie bij krijgt en de ondersteuning in geval van problemen.

Voor het scannen naar en beschermen tegen virussen is er hoegenaamd geen verschil tussen beide varianten.

En meestal bestaan er voor de extra's in de betalende versie ook gratis alternatieven :-)

Als je dus moet kiezen tussen de gratis en de betalende versie van een virusscanner, ga dan voor de gratis versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfft,

nog altijd crashes. Ik heb (iin overleg met de pc-boer om het probleem te kunnen identificeren en vergoeden) de onboard lan-kaart terug geactiveerd. Sindsdien heb ik terug last van crashes. Probleem is dat ik het nu terug heb uitgeschakeld maar nog steeds last heb van BSODs. Het zou ook kunnen dat e installatie van iTunes of Avast er toch iets mee te maken heeft.

Ik heb systeemherstel gedaan voor installatie van beiden en sindsdien geen crashes meer gehad. Wel krijg ik in chrome regelmatig een foutmelding dat de site niet meer werkt, ik kan deze dan wel terug laden maar toch redelijk irritant. Kan er toch iets mis zijn met mijn netwerk. Ik heb er nu echt geen idee meer van waar te zoeken.

Miserie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je de Lan kaart terug uitgeschakeld hebt in je BIOS zit de kabel dan nog ingeplugd?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

De kabel is nog steeds aangesloten via de Wii-lan-adapter dus zit niet in de netwerkkaart...

Ik begin de hoop een beetje op te geven :sad

Hoe groot denk jij dat de kans is dat de problemen opgelost zijn als ik Windows 8 buiten smijt en 7 installeer? Ik wil dit wel proberen moest het een oplossing kunnen leveren maar ik ga geen 100euro extra uitgeven als het maar een long-shot is.

Tnx

BSV file.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.