Ga naar inhoud

pb start niet meer op


Aanbevolen berichten

als je de knop indrukt om hem aan te zetten gaat alleen het blauwe lampje branden.

dus van de stroom die zit er dan op en verder niks

hij heeft dat een tijdje geleden ook gedaan en dacht ik dat hij dood was dus een nieuwe gekocht.

2 weken later toch de stekker erin gedaan en aan gezet en ja hoor hij deed het weer.

maar nu dus weer niet ik snap er niks van

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat helpt ook niet.

ik heb hem opgestart met op f12 te drukken toen starte hij op en toen ik er een muis aanhing ging hij de muis zoeken en dat duurde best lang en toen zwart beeld en deed hij niks meer

nog meerdere keren geprobeerd om hem te starten maar niks

het lijkt dat als hij een paar dagen uit heeft gestaan dan weer wel soms opstart maar voor even zeg maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een pc opstart, wordt er een POST (Power On Self Test) gedaan om te testen of de essentiele componenten aanwezig zijn en of ze goed werken.

Het resultaat hiervan is 1 enkel kort piepje als alles OK is.

Meerdere piepjes duiden op een probleem met een van de componenten (processor, geheugen, harde schijf, videokaart)

Als je geen enkel piepje krijgt, wijst dat op problemen met het moederbord zelf of de voeding.

Wat krijg jij van piepjes bij het aanzetten van de laptop?

Bij meerdere piepjes vormen deze een code waarmee het onderdeel en de aard van het probleem kan bepaald worden.

De piepjes kunnen lang of kort zijn met soms een pauze tussen, net zoals een morse code.

Als je dus meerdere piepjes krijgt, kan je die dan noteren en hier opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

je kan ook een biosreset doen. Ik heb het al voorgehad bij mensen waar hun pc ook niet meer deed, niets meer. dan moet je gewoon je pc open halen zoeken naar je batterij op je mobo en de jumper even hersteken en weer zetten. Of de batterij er uithalen even wachten en weer insteken.

Je sprak over een pc, dus geen laptop.

(bij een laptop is het ook de zelfde methode alleen zit dat goed verstopt bij sommige modellen)

mobo = moederbord

aangepast door qbie
gramatica
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.