Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Standaard (Android-Nederlands) heb ik een qwerty klavier, gemakkelijk te wijzigen naar azerty, maar dan moet ik wel Android-Frans instellen. Niet direct een probleem, alleen kan ik dan de autocorrectie niet gebruiken, want gebaseert op het frans zijn alle nederlandse woorden dan mis... Weet iemand hier een oplossing voor ? Als die er al is tenminste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beter een laat antwoord dan geen antwoord :-).

Vroeger had ik een app geïnstalleerd waar je het toetsenbord Nederlands - Azerty kan instellen. Maar ik heb deze verwijderd wegens een te klein toetsenbord (zie afbeelding van de app).

De app heet Multiling O Keyboard: http://play.google.com/store/apps/details?id=kl.ime.oh&hl=nl.

Je moet ook nog een plugin installeren van de taal Nederlands: https://play.google.com/store/apps/details?id=klye.plugin.nl. Als deze link niet werkt, kan je altijd via de website van de ontwikkelaar de link openen: http://honsoapps.appspot.com/1/dl.html?nl.

Je kan met deze app ook "Swipen" (denk ik, swipen is over de letters vegen en de app maakt er woorden van).

Ik weet nog dat het instellen van de app moeilijk was, maar dat alles wel werkte.

Ik hoop dat dit helpt.

Fredje8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Inderdaad, Fredje. Het is perfect mogelijk om alzo een Nederlands Azerty klavier op de tablet te "toveren". Er is zelfs keuze tussen Dutch en Nederlands... :D

Leuke app, maar zoals ge zegt: belachelijk klein klavier. Bovendien wordt gewaarschuwd: " ... verzamelt alle tekst die u typt, wachtwoorden en credietcardnummers ... ". Daar ben ik nu niet zo happig op. En van autocorrectie is nergens sprake... :sheep:

Toch bedankt voor de tip. Leuk om eens uit te proberen. :top:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Sorry, ik wou even zeggen dat het toetsenbord van Fredje heel leuk is, maar ben al moeten overschakelen...'t is niet te doen.

Het mini-bordje is alleen geschikt om te werken met een stylus. Kan wel over het scherm worden gesleept, als het in de weg staat, maar vooral: je kan het mooi inkleuren (I like). :cool:

Maar de mogelijkheden zijn heel uitgebreid. En er is zowaar een autocorrectie...

Nogmaals bedankt, Fred. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De app ''MultiLing-Toetsenbord'' (met zelfde logo) is perfect bruikbaar. Fredje, dat moet ge eens proberen...:rolleyes:

Oké Hugo ik zal het zeker eens uittesten. Bedankt voor de tip!

Als je probleem opgelost is, mag je het onderwerp als opgelost markeren :-).

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.579
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      Tamtam
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door dreivilo47
        Ik gebruikte al even de gratis versie van Tinder.  Op woensdag 08-04-2020 besloot ik om Tinder Gold voor 12 maanden (t.e.m. 08-04-2021) aan te schaffen via MasterCard (€137,58).  Diezelfde dag heb ik in de Tinder app m'n abonnement opgezegd zodat er op 08-04-2021 niet automatisch verlengd wordt.

Een paar dagen later begonnen de problemen om aan te melden op Tinder via m'n telefoonnummer.  Ik ontvang géén sms meer met verificatiecode van Tinder om in te loggen.

Op woensdag 15-04-2020 heb ik via www.help.tinder.com/hc/nl/requests/new een aanvraag ingediend.  Diezelfde dag kreeg ik een mail binnen met wat ik allemaal moest doen.  Op zondag 19-04-2020 heb ik een mail gestuurd dat de problemen niet opgelost waren.  Tot op heden heb ik geen antwoord gehad.

Ter info:
        1) Ik gebruik de nieuwste Tinder versie uit de Google Play Store.
        2) Ik heb een Android smartphone (Xiaomi Mi A2 Lite met Android 10) en een Orange Koala abonnement.

Wat zou ik nu best kunnen doen?  Orange contacteren of hebben jullie andere suggesties?
      • Door Stefan77
        Beste,

Bij het aanmeldscherm krijg ik steeds een qwerty toetsenbord.
        dit niettegenstaande ik via het configuratiescherm  / land-regio - tabblad beheer - instellingen kopieren al enkele malen het vinkje "de huidige instellingen kopieren naar aanmeldingsscherm en systeemaccounts aangevinkt + OK geklikt
        als ik dan nogmaals in instellingen kopieren test staat alles correct; doch bij het heropstarten staat terug die duivelse qwerty indeling als standaard.
        hoe kom ik hier vanaf?
      • Door dreivilo47
        Ik wil overstappen van een iPhone SE naar een Xiaomi Mi A2 Lite (Dual Sim 32GB Zwart).  Laatstgenoemde Android smartphone is al gekocht.
        Reden van overstap: de (zwakke) batterij van de iPhone SE (1624 mAh).  De Xiaomi Mi A2 Lite beschikt over een 4000 mAh batterij.

Alle apps die ik op m'n iPhone SE heb staan, heb ik gedownload op m'n Xiaomi Mi A2 Lite.  Indien niet aanwezig in de Play Store, heb ik voor een gelijkwaardig alternatief gekozen.

Daarbij heb ik de volgende stappen (en/of vragen):
        01) "iMessage" en "FaceTime": Voor de zekerheid heb ik "iMessage" en "FaceTime" uitgezet op de iPhone SE.  Anders ontvang je op je nieuwe Android toestel geen smsjes meer, heb ik ergens gelezen.  Klopt dit?

02) Mail accounts: Alle mail accounts die ik op de iPhone heb, zijn ingesteld op de Xiaomi (Gmail app).

03) Instellen backup (Google Drive?): Hoe stel ik de backup op de Xiaomi Mi A2 Lite in zodat er van alles een backup gemaakt wordt zoals de iPhone SE dat doet?  Gebeurt die backup automatisch of dient die manueel te gebeuren?

04) Notities: Al m'n notities (iPhone) staan in de iCloud.  Deze wil ik graag hebben op m'n Xiaomi, zodat ik ze kan bewerken.  Welke notitie-app kan ik best gebruiken?  Worden de notities dan opgeslagen in Google Drive?  En hoe kan ik de notities overzetten?

05) Contacten: Beide smartphones werken met een nano-simkaart.  Staan de contacten (nr + naam) op de simkaart of niet?  Indien niet, kan ik best de app "Copy My Data" op beide devices installeren om de contacten van de iPhone naar de Xiaomi te kopiëren, denk ik.

06) Sms-berichten: Hoe zet ik de sms-berichten van de iPhone over naar de Xiaomi?

07) WhatsApp: Hoe zet ik de chatgesprekken van de iPhone over naar de Xiaomi?  Inclusief foto's en video's.

08) Foto's en video's: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.

09) Kalender: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.  De standaard kalender (agenda) gebruiken of iCalendar iOS 13?

10) En dan als allerlaatste: De simkaart van de iPhone naar de Xiaomi verplaatsen.

Zijn bovengenoemde stappen correct?  Of ben ik iets vergeten?  Graag feedback.  Alvast op voorhand bedankt voor de tijd en moeite.
      • Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door pol55
        Morgen staat er een nokia 6.1 bij de Aldi. 199 euro. Mijn schoonzus wil er een kopen maar heeft geen internet. Alleen een oud gsm toetel...Kan die de gsm updaten ? 
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...