Ga naar inhoud

Van Android naar Android (smartphone)


Aanbevolen berichten

Ik ga overstappen van een Xiaomi Mi A2 Lite naar een Samsung Galaxy A21s.

 

Coolblue heeft me een mail gestuurd i.v.m. het overzetten van mijn gegevens naar de A21s met de Samsung Smart Switch app.

 

Daarbij heb ik de volgende vragen:
01) Voor de overzetting best nog een manuele backup maken in Google Drive en WhatsApp?
02) Wat met data van: Messenger, WhatsApp, Shazam?
03) Worden de notities van Google Keep ook overgezet via de Samsung Smart Switch app?
04) De Xiaomi Mi A2 Lite in Vliegtuigmodus zetten voordat ik begin met overzetten?  Gewoon om inkomende gesprekken, smsjes, Messenger- en WhatsAppberichten tegen te houden.
05) Kan, als alles afgerond is, de Xiaomi Mi A2 Lite nog gebruikt worden zonder simkaart?
06) Dien ik nog andere zaken te doen/checken die ik niet genoemd heb?

 

Ik neem aan dat de Samsung Galaxy A21s geen Android One heeft zoals de Xiaomi Mi A2 Lite en dus (meer) preinstalled apps heeft.  Kan ik deze preinstalled apps, indien ongewenst, gemakkelijk verwijderen?

 

Als alles in orde is op de Samsung Galaxy A21s, zou ik alles willen wissen op de Xiaomi Mi A2 Lite zodat ik deze smartphone aan een kameraad (die werkzoekend is) kan schenken.  Hoe kan ik dat snel en efficiënt doen?

 

Alvast op voorhand bedankt voor jullie tijd en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat kan geen kwaad. Als de app dan niet goed werkt, kan je die backup gebruiken om op het nieuwe toestel te zetten.

2. In  de app kan je kiezen welke data moet worden overgezet. Zie de handleiding en dan de rubriek van android naar galaxy.

3. Zie 2.

4. dat kan geen kwaad.

5. Als dat voorheen lukte, zal dan nadien ook nog wel lukken.

 

Een korte handleiding vind je hier .

Of bij de veel gestelde vragen .

 

13 uren geleden, dreivilo47 zei:

Ik neem aan dat de Samsung Galaxy A21s geen Android One heeft zoals de Xiaomi Mi A2 Lite en dus (meer) preinstalled apps heeft.  Kan ik deze preinstalled apps, indien ongewenst, gemakkelijk verwijderen?

Sommige apps laten zich makkelijk verwijderen, anderen krijg je niet weg.

Welke dat zijn, zal je ondervinden bij het verwijderen. Daar kan je vooraf weinig over zeggen.

 

13 uren geleden, dreivilo47 zei:

Als alles in orde is op de Samsung Galaxy A21s, zou ik alles willen wissen op de Xiaomi Mi A2 Lite zodat ik deze smartphone aan een kameraad (die werkzoekend is) kan schenken.  Hoe kan ik dat snel en efficiënt doen?

Het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen is de snelste manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, kweezie wabbit zei:

1. Dat kan geen kwaad. Als de app dan niet goed werkt, kan je die backup gebruiken om op het nieuwe toestel te zetten.

2. In  de app kan je kiezen welke data moet worden overgezet. Zie de handleiding en dan de rubriek van android naar galaxy.

3. Zie 2.

4. dat kan geen kwaad.

5. Als dat voorheen lukte, zal dan nadien ook nog wel lukken.

 

Een korte handleiding vind je hier .

Of bij de veel gestelde vragen .

 

Sommige apps laten zich makkelijk verwijderen, anderen krijg je niet weg.

Welke dat zijn, zal je ondervinden bij het verwijderen. Daar kan je vooraf weinig over zeggen.

 

Het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen is de snelste manier.

 

 

Bedankt voor je reactie @kweezie wabbit.

Hoelang duurt die overzetting (draadloos) ongeveer?
En, de simkaart in de nieuwe smartphone plaatsen voor de overzetting of erna?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, dreivilo47 zei:

Hoelang duurt die overzetting (draadloos) ongeveer?

Dat hangt van een aantal factoren af waar ik geen zicht op heb (o.a. snelheid van je wifi of BT) en dus kan ik daar geen sluitend antwoord op geven.

 

13 uren geleden, dreivilo47 zei:

En, de simkaart in de nieuwe smartphone plaatsen voor de overzetting of erna?

Ik denk dat dat niet uitmaakt maar ik zou het na de overzetting doen.

Als je de methode van falstring (hierboven) gebruikt, moet je wel eerst de simkaart plaatsen voor je de backup op het  nieuwe toestel zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.