Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb bij opruimingswerken nog een aantal videobanden gevonden waaraan ik toch wel wat belang hecht. Is het mogelijk om met Ubuntu 12.04 deze te digitaliseren om daarna op een DVD te branden zodat deze in elke dvd-speler kan gestoken worden. Moet ik speciale soft - hardware in mijn pc hebben of hoe zou dit kunnen lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Knapgastje,

Je hebt een Audio Video Scart adapter nodig, plus de bijbehorende kabels.

[ATTACH=CONFIG]27874[/ATTACH]

Of deze adapter [all in one]: zie deze link ter informatie.

Zo'n video adapter heb ik inderdaad voorradig (van in de goede oude win tijd). Het is een Belkin type F5U208. Ik krijg deze niet geïnstalleerd in ubuntu, weet ook niet of dit gaat (via wine?). Ik heb geprobeerd op een windows 7 bakje dit te installeren maar blijkbaar worden de (nieuwe) drivers die ik hiervoor downloade niet goed genoeg bevonden om volledige installatie af te werken. Ik zit dus vast. Is hieraan iets te doen of dien ik inderdaad een nieuwe adapter aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Knapgastje,

Zo'n video adapter heb ik inderdaad voorradig

Heb je dat blokje of de all-in-one adapter?

Naar mijn weten wordt bij de all-in-one adapter een CD meegeleverd, wellicht ook afhankelijk van het merk.

Ik weet niets van ubuntu, wellicht zijn er speciale drivers voor nodig.

Is er een video capture card aanwezig bij de windows 7 en/of ubuntu 12.04 pc?

Neem eens deze link door en scroll ook naar beneden naar Related Searches.

aangepast door iEscape
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad over een all-in adapter. Scart met nodige cinch-stekkers om vanuit het videotoestel naar de adapter te geraken, usb aansluiting om vanuit adapter naar pc/laptop te geraken. Ik mis dus volgens mij enkel de drivers. Het cd-tje dat er bij was is ooit gesneuveld maar dit was toch niet meer conform het windows OS dat ik gebruikte. Momenteel heb ik een win 7 op mijn laptop alsook een ubuntu OS, liefst zou ik met linux werken maar als daar geen drivers voor moesten zijn, waar vindt ik drivers voor de win 7 gezien ik er al diverse heb binnengehaald maar het ding geraakt niet aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Knapgastje,

  • Ik vrees dat er geen driver is voor Windows 7 zie deze link, scroll daarna naar onderaan en wellicht een berichtje te sturen naar Belkin via Contact Us ?
  • Heb je de link in bericht #6 al doorgenomen, die bevat veel informatie, scroll ook naar onderaan.
    Het is mogelijk om bij die link steeds op een volgende link te klikken afhankelijk van welke informatie je nodig hebt.
  • Of er een video capture card aanwezig is in de pc is mij ook nog onbekend, en bij die link kunt je twee kanten op.
    Met een video capture card of via usb de VHS-beelden naar de pc overbrengen, maar dan zou je toch die link goed moeten doornemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk moet zijn, ik weet ook niet of er een video capture kaart in mijn pc steekt (dual boot win/ubuntu). Vroeger gebruikte ik de videoadpator van Belkin ook rechtstreeks via de usb poort, dacht dus dat dit ook nu nog moest lukken maar heb inderdaad geen drivers van de adapter. Ik ga je raad opvolgen en trachten om via Belkin aan de nodige drivers te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.