Ga naar inhoud

Probleem overzetten pdf files van Android naar Linux


Aanbevolen berichten

Ik heb de gewoonte om tijdens vrije momenten via mijn samsung tab A op het internet pdf files te downloaden. Later verbind ik er een usb stick aan (32gb) om de files ook daar op te slaan. Dat gaat probleemloos. Geen foutmeldingen. Ik sluit die stick dan later aan op een usb ingang op mijn desktop pc hp compaq -een oud beestje maar hij werkt nog- en dan wordt de stick wel herkend, maar de pdf files zijn nu ineens TXT files geworden met O bytes inhoud. Ik heb er Linux Mint 18 op staan -niets anders- en dat werkt allemaal goed, dus waaraan ligt het?

Graag Uw advies.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hensyr, 

Als ik pdf files download via pc blijven die files pdf. Ik heb nochtans via de samsung galaxy tab al regelmatig files overgezet naar usb stick zonder problemen. De laatste weken echter zie ik dus dat de pdf files verandert zijn in .txt met 0 bytes. Zou er misschien een bepaalde update zijn geweest op samsung waardoor er fouten komen, of een update bij linux? De stick in een andere computer steken heb ik ook al gedaan, met hetzelfde resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste Luc, ik betwijfel het dat de .PDF bestanden in Linux Mint veranderen naar .txt bestanden van 0 Bytes, ik geloof eerder dat dit ofwel in de Galaxy gebeurd tijdens het downloaden of tijdens het overzetten op USB-stick. Dat zouden we eerst moeten zien te ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

beste stegisoft, ik heb alleen nog linux. Windows 10 heb ik er met veel plezier afgegooid na de zoveelste update die mijn pc heel traag maakte. Linux mint erop en terug draaien als nieuw. Bon.

Wat ik wel gezien heb, is dat de de stick een file LOST.DIR heeft aangemaakt waarin allemaal genummerde files zonder zichtbare extensie zaten, maar wel pdf files bleken te zijn. Ik heb deze verplaatst nu, zodat deze LOST.DIR leeg is. Ik heb daarnet nog enkele files overgezet naar de stick en nu gaat dit wel. Misschien zit daar de fout....

Schermafdruk van 2018-08-18 11-04-43.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOST.DIR wordt door uw Android aangemaakt.

Waarom doet hij dat?

Wel, als hij niet weer wat hij met de bestanden moet doen dan gooi hij in die map.

Dus is het waardeloos en heeft niks met Linux of Windows te maken.

 

Er zit dus ergens een fout in uw Samsung.

Mogelijk is de SD kaart of zo aan het begeven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stegisoft,

Ja, dat zou kunnen, want mijn stick is van het goedkope soort en dat zou problemen kunnen geven na enige pogingen tot overzetten pdf files.

Anderzijds is er enkele weken geleden een update bij mijn samsung tablet geweest en vanaf dan zijn er wel enkele probleempjes opgedoken. Ben daar niet erg tevreden over, maar wat doe je eraan.

Mocht het probleem aanhouden, dan gebruik ik die sticks niet meer, maar zet alles in de cloud.

Laten we dit topic dan maar als afgesloten beschouwen. Dank U allebei voor Uw advies in ieder geval.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.