Ga naar inhoud

Moederbord vervangen


NoFID

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb hier nog een oudere computer staan, die mijn zus wilt. De pc heeft daar een week goed gewerkt toen ineens het scherm de melding "no video input" gaf, heb het scherm op andere pc getest en dat werkte correct.

Heb dan ook de grafische kaart vervangen want ik had daar de befaamde Geforce GTX 8800 inzitten.

Waar veel meldingen over waren dat da rommel was. Dus dacht ook direct dat dat de oorzaak was. Heb deze dan vervangen met een Geforce GT630. Maar dat hielp niet veel. Mijn neef denkt dat het moederbord niet meer goed werkt omdat deze geen pieptoon in begin geeft. Wat die eerst wel deed.

Nu had hij mij gezegd dat ik kon proberen met een ander moederbord.

Maar dat ik wel naar een ouder model moet zoeken.

Omwille van:

socket 775

atx

minstens 1 pci-e x16 slot

2 x sata

Weet iemand een merk/type dat je zo nog kan bestellen die dit heeft?

Ja ben een leek op vlak van hardware :S

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als je geen piepjes hoort bij het opstarten, duidt dat in het meerendeel van de gevallen op een defecte voeding.

dat wel een paar fannetjes gaan draaien en/of een ledje branden zegt niks, want een voeding bestaat uit meerdere circuits.

dus: hang er eerst eens een andere voeding in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
De kans is klein dat het aan de geheugen ligt.

No video input kan aan de videokaart zelf liggen want het kan stuk zijn ofwel is er statisch stroom eraan gekomen door wrijving of stofzuiger of zo.

Oh omdat je link van samenstelling naar een geheugenkaart gaat...

Er zit pas een nieuwe videokaart, voeding in. Dus ik zou dan denken dat het moederbord kapot is...

Maarja wat weet ik er van :S

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.