Ga naar inhoud

draadloos internet valt steeds weg.


brentt17

Aanbevolen berichten

Neen, de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Het internet valt nog steeds af en toe uit ook al gebruik ik µtorrent niet. En soms schakelt die de Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC vanzelf weer in en dan moet ik die weer uitschakelen. Enig idee hoe dit zou komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En soms schakelt die de Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC vanzelf weer in en dan moet ik die weer uitschakelen. Enig idee hoe dit zou komen?
Niet zo direct maar als het probleem met de draadloze verbinding opgelost raakt, zal dit niet meer van belang zijn.

Download en installeer inSSIDer

Start het programma op en klik dan bovenaan op Networks

Maak nu een afbeelding en voeg deze toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens een paar dagen niet op deze site geweest en heb gewoon gekeken als het probleem is opgelost. Dit is helaas niet zo want om dit te posten heb ik bv al 3 keer moeten klikken op problemen oplossen omdat het internet wegviel. Ook ben ik in deze dagen op nog een aantal vreemde probleemoplossing venstertjes uitgekomen: post-46529-1417705636,6325_thumb.png

En dan is hier nog de afbeelding van dat programma: post-46529-1417705636,6716_thumb.jpg

post-46529-1417705636,4787_thumb.png

post-46529-1417705636,5219_thumb.png

post-46529-1417705636,5605_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een 2de netwerk met dezelfde sterkte op hetzelfde kanaal en dat kan storingen geven.

Probeer in de BBox de draadloze verbinding op kanaal 6 te zetten en kijk of dat verbetering geeft.

Open je browser en typ 192.168.1.1 in de url balk

Klik dan op advanced settings en vervolgens op wireless.

Hier kan je het kanaal aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het naar kanaal 6 veranderd. Mocht dit niet echt veel verbetering geven, zou ik het dan ook nog eens op kanaal 11 proberen. (Ergens gelezen dat kanaal 1,6 en 11 de beste zijn?)

- - - Updated - - -

Hierna heb ik nog eens de inSSIDer opgestart en die gaf mij dit bericht: post-46529-1417705637,3932_thumb.jpg En dus is dat andere netwerk meegegaan naar kanaal 6? Ik heb het nu dus terug op kanaal 1 gezet of is het niet erg dat dat ander netwerk meegaat naar hetzelfde kanaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opgezocht en dat andere netwerk is van de belgacom home hotspots.

Blijkbaar is dit bij jouw geactiveerd en zit die altijd op hetzelfde kanaal als je eigen wifi.

Je kan de Wi-Fi Fon Spots uitzetten maar dan kan je zelf ook geen gebruik meer maken van de fon spots van anderen als je buitenshuis wil surfen met bvb je smartphone of tablet.

Probeer ook dit eens.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: ping localhost -n 15000 -l 50000 -4 en druk op Enter.

Er worden nu 15000 controlepakketjes gestuurd naar je netwerkadapter.

Op het einde krijg je een overzicht van het aantal verzonden, onvangen en verloren pakketjes.

Kan je deze aantallen doorgeven in een volgend bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dit resultaat niet zo raar.

We hebben hier enkel de netwerkadapter getest en niet de verbinding.

De netwerkadapter lijkt ok te zijn.

Je kan deze test herhalen met een lichtjes aangepaste instructie waardoor je wel de verbinding gaat testen.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: ping 192.168.1.1 -n 15000 -l 50000 -4 en druk op Enter.

Laat dit maar lopen en als je verbinding wegvalt, kijk dan eens naar het resultaat.

Waarschijnlijk ga je dan meldingen krijgen van een time out.

Op het einde krijg je een overzicht van het aantal verzonden, onvangen en verloren pakketjes.

Kan je deze aantallen doorgeven in een volgend bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat plezant zijn :) al een anderhalf uur bezig en tot nu toe alleen maar van deze berichten: post-46529-1417705638,5784_thumb.png Maar dat heeft met de ping test te maken aangezien ik nog nooit zoveel keer heb moeten klikken op verbinding maken en problemen oplossen. Kan niet wachten op het resultaat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.