Ga naar inhoud

draadloos internet valt steeds weg.


brentt17

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je op een andere verdieping zit dan de BBox, is een bedrade verbinding om praktische redenen bijna niet haalbaar.

Je kan ook proberen om je pc voor deze test naar de living te verhuizen.

De andere optie (een usb wifi stick) blijft open en een degelijke wifi stick kost tegenwoordig niet zo veel meer en je kan ze kopen in elke pc winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat had ik gisteren ook gevonden, een usb dongel kan je voor 5 euro al kopen. Ik ga dit eens proberen maar zal nog wel even duren voordat ik zo een stick krijg. Bedankt :) Dan laat ik zeker nog iets weten tegen dan. En de pc naar de living verhuizen dat ga ik maar niet doen want dan gaan ouders weer eens moeilijk doen enzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beste

Ongeveer een half jaar geleden (of langer) heb ik hier op het forum een bericht gepost omdat ik internet problemen had. Iemand heeft mij toen geholpen en uiteindelijk viel het internet niet meer vaak weg.

Helaas is er nu sinds 2 weken weer het probleem terug. Bij elke klik die ik doe om iets te openen komt er onderaan te staan: 'Verbinden...' of 'Host vaststellen' of nog andere berichten waarna er een geel driehoekje komt te staan op mijn internet icoontje onderaan en de pagina niet gevonden kan worden. Dan schakel ik de verbinding uit en druk op het kruisje zodat die zelf de problemen oplost. Normaal gaat dat prima en kan ik verder (behalve met downloaden, sommige dingen kan ik gewoon niet downloaden omdat die na 500 kb al uitvalt elke keer opnieuw) maar nu sinds 2 weken is het heel erg. Voor dit op het forum te plaatsen en in te loggen etc, heb ik denk ik 10-15 keer moeten opnieuw internet herstellen wat dus echt frustrerend is. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee wat te doen.

Ps: degene die geholpen heeft zei dat het aan mijn pc zelf lag, want het internet werkt wel op andere pc's en laptops thuis. Ik zou graag willen weten hoe ik kan testen wat er mis is op mijn pc en kan je ook je internetkaart testen op een of andere manier om te kijken hoe goed die het nog doet? Of zijn de instellingen fout? Ik ken daar echt niets van dus alle hulp is welkom.

Alvast Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Ongeveer een half jaar geleden (of langer) heb ik hier op het forum een bericht gepost omdat ik internet problemen had. Iemand heeft mij toen geholpen en uiteindelijk viel het internet niet meer vaak weg.

Helaas is er nu sinds 2 weken weer het probleem terug.

dan zou het om dit topic moeten gaan?

Je hebt er helaas ook niet vermeld of je probleem opgelost was.

Daar heb je gebruik gemaakt van Google Chrome als browser dus zal de tip in bericht 2 niet van toepassing zijn indien je die browser nog altijd gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja clarkie, dat is inderdaad het topic. Het probleem was toen niet opgelost, het was wel veel beter maar het internet viel nog steeds af en toe weg. Nu valt het constant weg.

En nee die tip heeft niet zo veel nut aangezien ik google chome gebruik =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem was toen niet opgelost

Dan vraag ik me af waarom je er niet meer gereageerd hebt? :hmmmm:

Op onderstaande kwam eigenlijk geen antwoord of je het wel of niet gedaan hebt.

Even opgezocht en dat andere netwerk is van de belgacom home hotspots.

Blijkbaar is dit bij jouw geactiveerd en zit die altijd op hetzelfde kanaal als je eigen wifi.

Je kan de Wi-Fi Fon Spots uitzetten maar dan kan je zelf ook geen gebruik meer maken van de fon spots van anderen als je buitenshuis wil surfen met bvb je smartphone of tablet.

Best dat je onderstaande toch eens uitvoert.

Je kan ook proberen om je pc voor deze test naar de living te verhuizen.
En de pc naar de living verhuizen dat ga ik maar niet doen want dan gaan ouders weer eens moeilijk doen enzo :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het over hetzelfde probleem gaat, heb ik de oude discussie opnieuw geactiveerd en beide discussies samengevoegd.

Zo blijft het overzichtelijk en moeten we niet telkens van topic switchen als we eerdere stappen willen controleren.

Gebruik je een usb dongle of werk je nog steeds de ingebouwde wifi?

Heb je de Belgacom home spot (wifi-fon spot) uitgeschakeld?

We gaan ook een nieuwe malware controle doen.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
emptyclsid;
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Running Processes
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.