Ga naar inhoud

D schijf graakt vol


davy01

Aanbevolen berichten

[quote=clarkie;441814

[ATTACH=CONFIG]29917[/ATTACH]

Maak eens een printscreen van je verkenner met aan de linkerkant de D geselecteerd zodat je in het rechter venster de inhoud ziet en plaats die afbeelding in een volgend bericht.

Je hebt een map COMPETOETER en een map Windowsimagebackup die heel wat ruimte innemen op je D.

Dus het is niet enkel je map muziek die er aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus de inhoud van die map Competoeter krijg je niet te zien? ~ een screenshot is dus overbodig in dat geval...

Misschien overbodige vragen maar toch:

a. je herkent die map Competoeter toch? (ik bedoel: ze is niet door een vorige eigenaar of weet-ik-wie erop gezet?

b. de backups: zeggen die je iets? zijn ze door jou gemaakt - zo ja: met welk programma > en in dat geval: kan je ze met dàt programma ook niet zien? (een backup moet terug te zetten zijn, moet je dus kunnen aanduiden, moet dus minstens in het backupprogramma te zien zijn... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de laptop nieuw gekocht heb, vroeg hij om een naam te krijgen heb hem dan maar competoeter genoemd

ik heb die backups niet gemaakt, ik heb enkel weet dat er op tijd en stond is een systeemherstel automatisch wordt gemaakt.

zou het eventueel kunnen dat het software van samsung zelf is ? wat ik mij meen te herinneren is dat samsung zelf er een recoverydisk van gemaakt heeft bij de splitsing, maar toen nam ze zoveel plek niet in,

en snap dan ook niet waarom ik de bestanden niet kan zien.

- - - Updated - - -

programma noemt samsung recovery solution krijg daarin de keuze om programma's terug te zetten, problemen oplossen als windows niet meer opstart enz, maar kan niet kijken wat of waar er iets wordt van opgeslagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met systeemherstel heeft het volgens mij niets te maken. Wat je Samsung-vraag betreft: daar blijf ik je het antwoord op schuldig - tenzij je ergens een backup-programma van Samsung staan hebt dat die backups zou kunnen terugzetten. (staat er Samsungsoftware op je laptop?)

Hoe dan ook: als jij die backups toch niet kan terugzetten,is wat ik in post 12 schreef misschien een optie: data veilig stellen, formateren en data terugzetten - maar wacht er nog even mee vooraleer Clarkie (of Kweezie) hier zijn idee over gezegd heeft...

ook een edit: het zal dus wel van dat programma zijn - alleen: dat ken ik dus niet ... (Clarkie of Kweezie: jij wel?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

samsung recovery staat op laptop van in begin bij installatie, is het enigste dat ik terugvindt , dus ik denk dat het van dat programma moet komen, is om het zo te zeggen de extreme oplossing als via systeemherstel de laptop niet te herstellen is, maar zoals ik het kan zien in dat programma, staan er verschillende versies na elkaar, ik begrijp niet waarom de vorige als er een nieuw punt gemaakt wordt niet gewoon wordt verwijderd.

- - - Updated - - -

met recovery solution kan ik blijkbaar de laptop naar eerste in gebruikname plaatsen, basisherstel, ofwel softwareherstel doen, meer vindt ik er niet in terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

met recovery solution kan ik blijkbaar de laptop naar eerste in gebruikname plaatsen, basisherstel, ofwel softwareherstel doen, meer vindt ik er niet in terug
Hiervoor wordt de herstelpartitie gebruikt die geen schijfletter heeft en die je dus ook niet kan zien (behalve in de afbeelding van het schijfbeheer in bericht nr 3).

Volgens mij wordt de D schijf gebruikt door de windows backup om de backups op te slaan.

De mappen WindowsImageBackup en System Volume Information en het bestand MediaID zijn daar het gevolg van.

De map System Volume Information wordt ook gebruikt door het systeemherstel wat nog iets anders is dan een systeembackup.

Probeer eens het volgende.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je dir d: /s > c:\DSchijf.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Voeg het bestand DSchijf.txt toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.