Ga naar inhoud

verwijderen map system volume information


mercury2001

Aanbevolen berichten

hallo, werkt niet, map blijft ontoegankelijk, mijn "systeemherstel" heeft nog nooit gewerkt,

C:\System Volume Information (verborgen)

Deze map is noodzakelijk voor de systeemherstelfunctie van Windows XP. De herstelfunctie is standaard voor alle schijven ingeschakeld en kan worden uitgeschakeld via het configuratiescherm, onderdeel Systeem, tabblad Systeemherstel, optie Systeemherstel op alle stations uitschakelen. Door het uitschakelen van de systeembeveiliging van een bepaalde schijf worden de eerder gemaakte herstelpunten (noodzakelijk voor de systeemherstelfunctie) verwijderd, en daarmee de bijbehorende map geleegd (de map System Volume Information zelf kan niet worden verwijderd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

System volume information: hier bewaart windows zijn systeemherstelbestanden.

Wil je ze allemaal verwijderen: ga naar systeemherstel en zet systeemherstel uit. (BEDENK dat je dan àl je herstelpunten kwijt bent ! ! )

Wil je een aantal verwijderen: makkelijkst kan het met CCleaner (de Freeversie heeft het aan boord) : Gereedschappen (balk links) > Systeemherstel en daar kan je aanvinken wat je weg wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je deze map verwijderen omdat hij te groot is? De map bevat namelijk de herstelpunten van die D:\ schijf en kun je daarom niet verwijderen.

Als hij te groot is kun je dit "opschonen" door herstelpunten te verwijderen. Dit kun je doen door schijfopruiming te starten. Vaak te vinden onder bureau-accessoires of bij 'Deze computer' rechtsklik op de schijf en klik op eigenschappen, daar staat ergens de knop 'schijfopruiming'. Bij windows 7 en 8 kun je ook op start drukken en typ dan: "schijfopruiming". De tool komt vanzelf in beeld en open deze. Je krijgt dan de vraag voor welke schijf je de schijfopruiming wilt uitvoeren, kies hier jouw schijf (D:\)

Onderstaande is de procedure voor windows 7 (voor windows xp weet ik het niet, maar ze komen enigszins overeen):

- Klik op de knop 'systeembestanden opschonen' (er staat een schildje voor omdat je hier administrator rechten voor nodig hebt)

- Kies opnieuw de harde schijf waar het om gaat

- Er is een nieuw tabblad bijgekomen namelijk het tabblad 'Meer opties'. Open tabblad 'Meer opties'

- Onder 'Systeemherstel en schaduwkopieën' klik de knop 'opruimen'

- Klik op 'verwijderen'

Als het goed is zijn oude systeemherstelpunten verwijderd behalve de laatste. Als je de grootte van de map 'System Volume Information' nu bekijkt is die stukken kleiner.

Let op! Doe dit alleen wanneer het de figuurlijke 'spuigaten' uitloopt, want als je deze verwijderd en je systeem heeft mankementen kun je niet meer naar een vorige versie herstellen.

[edit]

Passer zijn oplossing is precies hetzelfde als bovenstaande alleen dan via een makkelijkere tool.

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze map verwijderd, zal het probleem niet zomaar opgelost zijn. Ik zou als eerst proberen om Passer zijn methode te gebruiken met CCleaner (of die van mij m.b.v. windows). Misschien dat het "probleem" dat systeemherstel het niet doet daarmee opgelost is.

Het probleem dat systeemherstel niet werkt omdat die map "kapot" is, is bijna hetzelfde als zeggen: "Mijn auto start niet, dus ik heb een nieuwe auto nodig". Waarschijnlijk ligt het probleem ergens anders. Als de map behoorlijk groot is, lijkt het erop dat systeemherstel het wel doet, maar dat er misschien iets anders aan de hand is. Het verwijderen van oude systeemherstellen (ook al zijn ze corrupt) is de eerste stap om tot een oplossing te komen.

En als je windows 7 of later gebruikt, is het niet onverstandig om ook te kijken naar de "vorige versies" door:

- rechtsklik op de D:\ schijf in Deze Computer

- klik op eigenschappen

- klik op het tabblad "Vorige versies"

Ik denk dat hier ook een aantal versies in staan (aangegeven met datums). Het kan zijn (maar dat weet ik niet zeker) dat deze vorige versies ook onder "System Volume Information" worden opgeslagen.

Verwijder hier een aantal oude versies en laat de laatste versie staan (vaak de bovenste), dit scheelt weer in opslagruimte.

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.