Ga naar inhoud

Let op voor registercleaners !!


Asus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kurtt is duidelijk blij...:rofl:

Eindelijk iemand die mij geloofd loooooool.

Grapje hoor !...:top:

De manier die WaWa aanhaalt (dmv msconfig) gebruik ik zelf ook.

Mits correct handelen geeft dat zeer zeker winst zonder brokken te maken.

Maar, ik ben er heilig van overtuigd dat Soluto voor de gemiddelde 'pc-leek' (en da's absoluut niet oneerbiedig bedoeld) veiliger is dan zelf manueel sleutelen via msconfig.

Soluto maakt zowiezo een herstelpunt aan, dus daar kan vrij makkelijk naar teruggegrepen worden...een ingebouwde 'safety first' is in dergelijke gevallen niet onbelangrijk.

Via msconfig is het een zaak van 'opstarten of niet', maar via Soluto heb je de mogelijkheid om de opstart van bepaalde programma's uit te stellen (zie ook bevinding van Karel hier ).

Ik ben er van overtuigd dat velen heel wat software mee hebben draaien die ze niet frequent gebruiken : Nokia PC Suite, TomTom Home, Messenger (gebruik ik zelf zo'n 5 x per jaar), enz...en, dat alles elke keer laten mee opstarten vind ik dan ook weer overbodig.

Komt op mij over als in het midden van de zomer rondrijden met je achterruitverwarming en zetelverwarming aan...

Moraal van het verhaal : verbetering kan in bepaalde gevallen, maar het aanbod aan degelijke software is en blijft momenteel vrij beperkt...

Er wordt door de reclamejongens veelvuldig gebruik gemaakt van termen als 'faster', 'turbo', 'speed', 'super'...en op het moment dat mensen het effe niet meer zien zitten (met hun pc bedoel ik hé...) worden dergelijke aanbiedingen te snel aangeklikt met (op termijn) aardig wat narigheid.

aangepast door Kurtt
looooooooooooooool vervangen door loooool (minder overdreven dus)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt door de reclamejongens veelvuldig gebruik gemaakt van termen als 'faster', 'turbo', 'speed', 'super'...en op het moment dat mensen het effe niet meer zien zitten (met hun pc bedoel ik hé...) worden dergelijke aanbiedingen te snel aangeklikt met (op termijn) aardig wat narigheid.
Klopt. En ook: hoe meer je op een computer installeert, hoe trager dat die wordt. En daar kan zelfs Windows 7 niets aan veranderen.

Daarom: verwijder programma's die je niet meer gebruikt. Dat heeft véél méér effect dan die veelbelovende boosters en registercleaners.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lodewijck,

Dus, wat op de link hieronder wordt beweerd is onjuist?

TuneUp: Wundermittel oder Placebo? | DerFisch.de

m.v.g.,

WaWa

MOD:

Onderstaand een letterlijke vertaling van de website die Wawa gaf, door Google. (voor diegene die gene duits kunnen lol).

Soms is die letterlijke vertaling toch heel grappig:

Wie koopt TuneUp om de snelheid te optimaliseren hun systeem, zodat /, is zijn geld gooien in de afvoer.
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.derfisch.de%2Ftuneup-wundermittel-oder-placebo.html aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch ergens een 'onweerstaanbare drang' meent te voelen om met registery cleaners aan de slag te gaan, beperk je dan zeker tot die programma's waarbij je kan terug gaan naar de originele toestand : die dus een ingebouwde registerback-up hebben.

Die bestaan, ook als freeware.

Wil je het echt veilig houden, neem dan ook je voorzorgen door een systeemkopie of een image met Macrium Reflect of Paragon te maken als noodrem !

Safety first !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Register-cleaner-sceptischi,

Voor diegene die interesse hebben: ik heb de complete dubbele teksten van de Derfisch onderzoeken vertaald. Eerst met behulp van een goede vertaalmachine en dan, naar best vermogen, verbeterd met mijn eigen kennis.

Zeg me waar ik het *.docx bestand kan plaatsen.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag WaWa,

zeker een interessant gegeven in dit topic, maar ik vermoed dat je best eens een privé-berichtje stuurt naar Karel of Kape...ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van of een upload van dat formaat hier gaat lukken...:hmmmm:

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.