Ga naar inhoud

Let op voor registercleaners !!


Asus

Aanbevolen berichten

Het internet staat vol met zogenaamde 'opschoonprogramma's', (registry)cleaners, boosters, 'tuners' en veel meer van dat...

Ccleaner is een zeer bekende en wordt meestal ook als veilig aangeduid, terwijl er natuurlijk ook verschillende andere programma's (al dan niet gratis) aangeboden worden.

Welke 'opschoners' (tijdelijke bestanden, restbestanden, register,...) gebruiken jullie zo al en welke (positieve of negatieve) ervaringen hebben jullie er mee ?...

Verbeteren deze programma's ook daadwerkelijk de 'prestaties' zoals voorgespiegeld of beloofd, of veroorzaken ze (al dan niet op termijn) problemen?...

Gezien het ruime aanbod en de diversiteit in gebruik lijkt het me leuk om hierover eens ervaringen uit te wisselen...

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gebruik eigenlijk bijna nooit zulke programma's.

Enkel na het verwijderen van bepaalde software of als er een probleem is gebruik ik ccleaner.

Ik maak wel eerst een backup voor dat ik het register opkuis.

Heb een tijdje geleden iemand gehad die geen mails meer kon versturen, ze bleven gewoon in postvak-uit staan. :hmpf:

Ben dan op zijn pc alle instellingen beginnen nakijken, alles normaal. :hmmmm:

Omdat ik geen problemen zag heb ik ccleaner gebruikt om het register op te ruimen.

En ja hij kon zijn mails weer versturen. :top:

Dus soms is zo'n tool goud waard. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt op de meest intensief gebruikte laptops (1 x Vista Home Premium 32-bit en 1 x Windows 7 Home Premium 64-bit) net zoals Jean-Pierre toch wel minimum 1 x per week (probleemloos) gebruik gemaakt van Ccleaner.

De minder gebruikte netbook krijgt maandelijks een opschoonbeurt (restbestanden) met Ccleaner.

Zoals Clarkie aangeeft kan zo'n tool goud waard zijn, zeker als het over freeware gaat... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen zo'n boosters of opruimers. Heb er genoeg miserie mee gekend. Ik zou zeggen afblijven. CCleaner gaat nog.

Zo'n boosters passen instellingen van Windows aan, waarvan je NOOIT zeker bent of je Windows stabiel zal blijven of niet. OK, hij gaat een stuk rapper, maar ten koste van wat weet je niet!

Plotseling kunnen ook bepaalde programma's of koppelingen niet meer werken. Dan heeft dat met die 'boosters' te maken. Ik ben er echt tegen.

Groetjes Kurtt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik enkel CCleaner om de 3 tot 4 weken.

Verder "boost" ik mijn systeem door sommige services uit te schakelen of op manual te zetten.

Black Viper is hierbij een hele hulp om te bepalen welke services je mag "aanpassen".

Ik heb ook eens de services uitgeschakeld die BlackViper voorstelde. Gevolg was toch wel een instabiele Windows. Ik blijf van mijn services af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd kom ik aan mijn services niet aan, behalve dan de dingen die ik écht niet nodig heb...

Een vrij veilige uitleg voor je services vind je via deze link voor Windows 7, hier voor Xp en hier voor Vista.

Neem alvast je voorzorgen zodat je nadien nog terug naar de standaardinstellingen kunt en begin niet zomaar in het wilde weg dingen uit te schakelen waar je niet 200% zekerheid over hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd kom ik aan mijn services niet aan, behalve dan de dingen die ik écht niet nodig heb...
Dat is het juist. Als daar staat veilig "disabled" blijkt mijn systeem instabieler te worden. Raar ik weet het, maar ik vertrouw die 'aanbevelingen' voor geen cent.

Maar het is maar een tip, je doet ermee wat je wilt :D. Het is nog altijd uwe pc :rofl:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.