Ga naar inhoud

Laptop loopt vast


Aanbevolen berichten

Klopt, momenteel heb je alle services uitgeschakeld, daarmee dat sommige zaken zoals je internet en geluid niet meer werkt.

Wat je nu te doen staat, is eigenlijk een vrij saai werkje.

Ga terug naar msconfig.

Vink 1 service terug aan, klik op Toepassen, OK en herstart de computer.

Blijf dit herhalen tot je de service gevonden hebt die je probleem veroorzaakt.

Als je die boosdoener gevonden hebt, mag je alle andere services ook terug aanvinken (behalve die ene slechte natuurlijk).

Laat ons in je volgend bericht even weten welke service de oorzaak is van je vastlopers.

Tip: Je kan deze procedure wat sneller laten verlopen d.m.v uitsluiting:

Vink de helft van de services terug aan. Heb je nog steeds geen vastlopers bij heropstart, dan weet je dat het probleem zich tussen de andere helft bevindt.

Vink daar dan terug de helft aan enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oke, ik heb gedaan wat je gevraagd hebt en er is iets bizar aan de hand. Alles werkt terug en ik vind niets dat de oorzaak lijkt te zijn van de problemen.

Ik heb alles aangeklikt en heropgestart en bij services "desactiveren" avast! virus en base filtering engine zich en bij opstarten nogmaals avast! virus.

Ik ben blij dat alles terug lijkt te werken maar als ik de precieze oorzaak niet weet ben ik er natuurlijk niet veel mee op lange termijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar alle waarschijnlijkheid was er één van de services die nukkig deed. Door deze allemaal uit te schakelen en weer opnieuw in te schakelen (clean boot) is dit opgelost.

Vergeet zeker niet de nodige back-ups te maken en vervang de harde schijf voor je laptop helemaal de soep in draait ... enig idee hoe oud de laptop is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar alle waarschijnlijkheid was er één van de services die nukkig deed. Door deze allemaal uit te schakelen en weer opnieuw in te schakelen (clean boot) is dit opgelost.

Vergeet zeker niet de nodige back-ups te maken en vervang de harde schijf voor je laptop helemaal de soep in draait ... enig idee hoe oud de laptop is ?

5 jaar, CD player is al een jaar of twee kapot (heb een externe gekocht voor 25 euro ofzo) om dat probleem om te lossen na meerdere reparaties en de batterij is ook compleet plat. Als ik de laptop niet aan netstroom hang werk hij niet. Ik heb op dit moment niet echt het geld om een nieuwe exemplaar te kopen maar een harde schijf alleen lijkt 60 euro te kosten dus dat valt nog mee. Is dat iets dat ik zelf kan vervangen, ik vermoed van wel?

Asus en Jion, jullie zijn heel erg bedankt om een noob in deze materie te helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen garantie dus, vandaar mijn vraag.

Het vervangen van de harde schijf kan je normaliter zelf doen, ja.

Meestal is deze langs de onderzijde van de laptop vlot bereikbaar. Je sluit hem af, verwijdert adapter en batterij, nadien druk je nog een aantal keer de powerknop in en je houdt deze gedurende een vijftal seconden ingedrukt. Zorg ervoor dat je elektrisch ontladen bent, hiervoor kan je bijvoorbeeld een ongeschilderd deel van een radiator in huis aanraken.

Je verwijdert de schroefjes van het deksel waaronder de HDD zit (zorg voor goed gereedschap), nu kan je de houder waarin de HDD zit losschroeven. Je schuift de HDD voorzichtig naar achter (zit meestal een lipje aan de houder) en je haalt de HDD (die nog in zijn houder zit) uit de laptop.

Nu dien je enkel nog de HDD uit de houder te halen (4 schroeven, soms 2).

Na het vervangen van de HDD heb je de keuze: ofwel ga je voor een volledig nieuwe installatie van Windows, ofwel maak je eerst nog een image van je huidige installatie om deze dan op de nieuwe HDD te plaatsen. Voor het maken van een image is er keuze in overvloed: freeware zoals bijvoorbeeld Acronis of Macrium Reflect.

Welke is de grootte van de huidige harde schijf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen garantie dus, vandaar mijn vraag.

Het vervangen van de harde schijf kan je normaliter zelf doen, ja.

Meestal is deze langs de onderzijde van de laptop vlot bereikbaar. Je sluit hem af, verwijdert adapter en batterij, nadien druk je nog een aantal keer de powerknop in en je houdt deze gedurende een vijftal seconden ingedrukt. Zorg ervoor dat je elektrisch ontladen bent, hiervoor kan je bijvoorbeeld een ongeschilderd deel van een radiator in huis aanraken.

Je verwijdert de schroefjes van het deksel waaronder de HDD zit (zorg voor goed gereedschap), nu kan je de houder waarin de HDD zit losschroeven. Je schuift de HDD voorzichtig naar achter (zit meestal een lipje aan de houder) en je haalt de HDD (die nog in zijn houder zit) uit de laptop.

Nu dien je enkel nog de HDD uit de houder te halen (4 schroeven, soms 2).

Na het vervangen van de HDD heb je de keuze: ofwel ga je voor een volledig nieuwe installatie van Windows, ofwel maak je eerst nog een image van je huidige installatie om deze dan op de nieuwe HDD te plaatsen. Voor het maken van een image is er keuze in overvloed: freeware zoals bijvoorbeeld Acronis of Macrium Reflect.

Welke is de grootte van de huidige harde schijf ?

Ik heb op het werk wel iets dat ideaal is om dingen elektrisch te ontladen. Momenteel zit er eentje in van 500gb. Aangezien ik mijn laptop alleen gebruik voor wat te fb, youtube filmpjes te bekijken en dingen te downloaden is dat genoeg denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor dat is zeker genoeg.

Om het malwargedeelte af te sluiten, mag je het volgende nog uitvoeren:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:


  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe alles voorlopig goed, ff een probleempje gehad met AVAST maar een herinstallatie en alles was in orde. Ivm met mijn harde schijf. Dit is nog het weinige dat ik kan lezen maar geeft me wel type laptop ik heb:

post-49817-1417705891,6065_thumb.jpg

Dan ik volgens mij dat ik deze harde schijf kan kopen?

Western Digital laptop harde schijf 160 GB SATA/600 voor Asus X70I - ReplaceDirect.be

Is deze website wat betrouwbaar?

Ivm de vervanging:

post-49817-1417705891,6493_thumb.jpg

De harde schijf is hetgeen naast de de batterij vermoedelijk? Ik had gelezen dat je het beste zoveel mogelijk stroom uit het systeem haalt (geen netstroom, batterij laten platgaan en laptop verschillende keren laten opstarten) alleen is mijn laptop een beetje een apart. Dat mijn batterij geen capaciteit heeft weten jullie maar ik weet uit ervaring als de laptop zonder stroom valt (en dat gebeurd meer dan me lief is in dit oud gebouw) valt de laptop dus zonder stroom en gaat hij uit. Als ik hem daarna echter terug wil opstarten blijft het beeldscherm uit. Ik hoor hem wel opstarten (want ik hoor het skype geluid) maar het beeldscherm stopt er ff mee. Uit ervaring weet ik dan dat ik hem een paar uur tot een halve dag tot dag met rust moeten laten en dan wil het beeldscherm wel weer werken. Ik voorkom dus liever dat mijn laptop uitgaat wegens stroomgebruik. Is het voor de vervanging van de harde schijf noodzakelijk dat echt alle stroom uit het systeem is?

aangepast door Wauter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.