Ga naar inhoud

Vraag aan wie ook boot vanaf een SSD (opstarttijd)


Passer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank voor de link Asus! (en: uitgevoerd !)

Toch een bijkomende vraag: als ik naar het punt defragmenteren ga, krijg ik twee verschillende zaken te zien van mijn C (SSD) :

post-42549-1417705896,9721_thumb.jpg

euh... wat is het nu: wordt ze nu wèl of niet gedefragmenteerd... (wat betekent '10 dagen na laatste uitvoering' ? ? ?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

De C-partitie (SSD) werd 10 dagen geleden, vorige week maandag 04/08, om 09u01 gedefragmenteerd ... hou er rekening mee dat dit nefast is voor de werking en voor de levensduur van de SSD, je schakelt de defragmentatie dan ook best ASAP uit.

De door systeem gereserveerde partitie wordt aangemaakt tijdens de installatie van Windows wanneer je op voorhand geen partities hebt aangemaakt, deze is op je enkel zichtbaar in schijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'systeempartitie' zoals hier genoemd is dus die kleine afgeschermde partitie vooraan een systeemschijf als ik het goed begrijp - da's dus iets anders als wat 'men' meestal met systeempartitie aangeeft - ok, 'k ben mee.

Dat defragmentatie bij een ssd geen zin heeft, wist ik - en ik dacht dat die dus af stond bij mij - niet dus... :dong: - enfin, nu wèl :-).

Langs de andere kant is de stelling dat je een SSD zeer strikt zo weinig mogelijk moet gaan overschrijven met de laatste types van SSD ook niet meer zo strikt te nemen en kunnen ze er tegenwoordig wel wat beter tegen dan vroeger, maar goed: als het inderdaad niet nodig is, kan je het beter ook niet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens in je apparaatbeheer duiken en op het driehoekje voor Schijfstations klikken, nu klik je met RECHTS op je SSD en kies je in het menu voor Eigenschappen.

In het tabblad Details selecteer je Hardware-id's ... kan je daar een screentje van posten of de tekst die bij Hardware-id's staat (bovenste lijntje volstaat) kopiëren en posten ?

53ee559e968e1-SSDfirmware.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch kan je nog iets draaien, als je wil: een firmware update voor je SSD namelijk ... ;-)

Je werkt met de vorige versie (5.0) en Adata stelde op 17/07/2014 versie 5.2.5 beschikbaar: de software vind je onderaan de pagina, de handleiding vind je halverwege.

Speel op veilig en maak eerst een image mocht je willen updaten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.