Ga naar inhoud

Vraag aan wie ook boot vanaf een SSD (opstarttijd)


Passer

Aanbevolen berichten

'k wilde nog vragen of de installatiegids nodig was gezien ik - om te kunnen downloaden - mijn mailadres moest invullen - maar met een fake-adres lukte het ook xD

maareuh... dit kan ik gewoon overslaan toch? :

Step 2- Remove the computer case (refer to computer owner's manual),

locate and identify the SATA connectors of your system. Refer to your

computer’s manual for information on how to remove the existing hard drive.

Step 3- SATA cables of the motherboard should be connected to the SATA data and power connectors on the solid state drive. Please be aware that the L-shaped SATA connector can only fit in one direction. Before pressing them into position, be sure to align the SATA plugs and solid state drive connectors properly.

Step 4- The Solid State Drive can be securely mounted with the screws provided.

Step 5- After the installation is completed, restore the case to the original position and reconnect the power.

...

(er staan nog van die stappen, maar volgens mij heeft het te maken met een nieuwe installatie - alleen: waarom die eerste stappen?? (uithalen van de disk, ...) - 'k snap het niet - tenzij het bedoeld is om zéker te zijn dat je schijf goed aangesloten is - maar daarvoor moet je ze er toch niet uit gaan halen???)

wat verder staat dan:

F. If you are going to install an OS onto the SSD, please first delete the original partition before repartitioning the SSD during installation of the OS.

dus ik zou eerst de huidige C-partitie moeten gaan verwijderen en ... ????

'k denk dat ik het maar bij mijn huidige gegevens houd... (baten-kosten-saldo weegt voor mij niet op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt de verkeerde gids gedownload, je nam de SSD Installation Guide welke het inbouwen toelicht maar je hebt de SSD Firmware Update Guide nodig.

Van die laatste zijn er twee versies: versie 2.0 en versie 3.0 ... markant is dat bij versie 3.0 het volgende werd toegevoegd: Updating the firmware will clear the data stored in the SSD. It's extremely important that you back up your data before updating the firmware.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een firmware update van SSD tot dataverlies leidde, maar het stemt tot nadenken ... nu, met je image zit je sowieso veilig en neem je een berekend risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's inderdaad een rare uitspraak bij zo'n installatie (waarvan ik dus blijkbaar de verkeerde pdf downloadde :dong::rofl:

en al is het terugzetten van een systeelbackup een fluitje van een cent, toch aarzel ik om die 3 te installeren .... wat brengt de installatie van de 2 of 3 me uiteindelijk als meerwaarde bij - een 'merkbare' bootversnelling.. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k bedoelde idd de 5.2.5 - 'k zal eens overwegen om die erop te zetten maar 'k haal het bestand alvast maar binnen - je weet later maar nooit, het is altijd handig een installatie-exe op je eigen systeem (andere disk dan de ssd natuurlijk) te hebben.

dank iig voor de link Asus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.