Ga naar inhoud

mogelijk virus en rare problemen


Aanbevolen berichten

ik schrok ook wel van die 102 graden, en dan was hij zelfs net nog gedropt vanaf 115....

Ik zal vanavond de java update eens doorvoeren en vanavond of morgen mijn laptop open schroeven. ik heb de beschrijving door gelezen, maar daarin zie ik nog niet hoe ik exact alles open moet halen. Nu heb ik wel enig technisch logisch inzicht, dus ik zal kijken hoe ver ik kom!:top:

al enig duidelijkheid over dat rare blokje in het scherm?

Net weer even in de gaten gehouden en mn processor knettert gewoon steady met een 130 graden door (as we speak 133):dong:.. moederbord zit op 83 !!! morgen ga ik een busje luchtspray halen (heb ik wel nodig denk ik). En dan die dooie muis verwijderen die er waarschijnlijk ergens tussen zit..

in de ochtend wil ik nog wel even wat werk verzetten, of adviseren jullie om hem zo min mogelijk aan te zetten omdat hij met deze temperaturen elk moment het loodje kan leggen?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met die temperaturen zou ik de laptop helemaal niet meer gebruiken tot hij is "ontstoft".

Je kan ook eens kijken op de website van de fabrikant of je een technische handleiding kan vinden voor het demonteren van je toestel.

Om welke laptop gaat het eigenlijk?

Kan je het merk, model en juiste type eens opgeven?

Ik ben vannacht gelijk maar aan het schroeven gegaan. Het stof viel heel erg mee, onderstaand een paar fototjes van de koelribben en fan (voor schoonmaken, en de koelribben na het schoonmaken. PC net weer aan gezet, gelijk chrome en speccy gestart, hij (processor) start met ongeveer 90 graden, loopt op tot 102 en is nu een beetje aan het schommelen rond de 115. Omdat hij zo hoog begint, vraag ik me af of de temperatuur meter niet kapot is o.i.d.?

Moederbord doet 68 C, en grafische kaart 60C.

Ik heb even wat gegoogeld en kwam op onderstaande site:

Got myself a Samsung NP355V5C S01UK (AMD A10 4600M + HD7670M 1GB) - Page 2 - Overclockers UK Forums

Hier staat ook iets over het verkeerd aflezen van de temperatuur.

Het is een Samsung NP355V5C

[ATTACH=CONFIG]35596[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35597[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35598[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geeft hem wel correct aan denk ik:

[ATTACH=CONFIG]35620[/ATTACH]

Wat wel heel raar is, is dat dat programmatje (SIW) iets met mijn chrome heeft gedaan..? Ik heb geen knop meer voor chrome, maar een loepje, genaamd "search" en als ik er op klik, kom ik op onderstaande pagina..? en m'n pc moet opeens overal over nadenken...

[ATTACH=CONFIG]35621[/ATTACH]

bijvoorbeeld het uploaden van dit printscreentje, elke click die ik maakte, daar moest hij over denken. muis begon vertraagd te reageren, etc.

- - - Updated - - -

Met het downloaden van WIS via het linkje heb ik dus dat safefinder mee gekregen... :thumpdown:

Dat programma maakt surfen echt een hel..!

Ook krijg ik nu constant popups over WORD afsluiten, terwijl ik word niet eens aan heb gezet.

dit heb ik gevonden: http://malwareinfo.nl/isearch-safefinder-net-verwijderen/

enig advies over hoe mijn pc weer schoon te krijgen?

- - - Updated - - -

via programma's verwijderen heb ik het geprobeerd, en nu zie ik hem niet meer in de lijst staan. bij chrome lijkt hij ook weg te zijn (ik kom op de normale google pagina"), maar in firefox zit hij nog wel..?

Ik begin een beetje te freaken..:argh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

75° is wel nog veel te warm.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen heb ik ook adware cleaner gedraaid en nu zijn de homepages van safesearch in ieder geval weg.

enig idee hoe ik dat kan verminderen/verbeteren? Ik zou hem nóg wat stofvrijer kunnen maken, maar die laatste paar spikkeltjes gaan hem niet minder warm laten worden denk ik.

Hierbij het logje: [ATTACH]35667[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.