Ga naar inhoud

mogelijk virus en rare problemen


Aanbevolen berichten

Los van het JAVA-probleem, was er nog een kleine besmetting merkbaar. Maar deze is met vorige opdrachten ook opgeruimd. Wil je dit nog even laten runnen:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

sh*t

update melding geeft hij toch nog steeds. Bij opstarten vanochtend weer het eerste wat ik zag..

Ik heb weer een printscreentje gemaakt. maar ik denk dat je wel weet hoe hij eruit ziet.

Nog iets bijzonders. Toen ik de vorige keer kaspersky uitschakelde om zoek te kunnen starten, gaf kaspersky aan dat ik 34 open netwerkverbindingen had..:hmmmm:

pc had ik net opgestart en de keer ervoor gaf hij er 5 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje van AdwCleaner is OK.

Verwijder alle java installaties via Configuratiescherm -> programma's.

Ruim daarna het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Herstart de pc en installer dan de nieuwste java versie.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het speccy logje stijgt de temperatuur van je processor tot 102°.

Dat is vééééééééééééééél te warm en kan op termijn je processor beschadigen.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen binnenin.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Voor het java probleem kan je proberen te upgraden naar de versie 8.

Download Java Runtime Environment (JRE) 8 Update 20

  • Vink aan: "Accept License Agreement",
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-8u20-windows-x64.exe link onder Downloads en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-8u20-windows-x64.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Na de installatie mag je het bestand jre-8u20-windows-x64.exe weer verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schrok ook wel van die 102 graden, en dan was hij zelfs net nog gedropt vanaf 115....

Ik zal vanavond de java update eens doorvoeren en vanavond of morgen mijn laptop open schroeven. ik heb de beschrijving door gelezen, maar daarin zie ik nog niet hoe ik exact alles open moet halen. Nu heb ik wel enig technisch logisch inzicht, dus ik zal kijken hoe ver ik kom!:top:

al enig duidelijkheid over dat rare blokje in het scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.