Ga naar inhoud

mogelijk virus en rare problemen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben niet zeker maar dat vakje zou kunnen te maken hebben met de warmte.

Hoge temperaturen kunnen rare fenomenen veroorzaken.

Het kan ook aan het scherm zelf liggen.

Krijg je dat vakje op het scherm dat met hdmi is aangesloten of op het andere?

Anders moet je eens proberen om de schermen te verwisselen en kijk op welk scherm het dan voorkomt.

Of het scherm met het vakje eens loskoppelen en kijken of het dan op het andere scherm verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfelde eigenlijk niet aan een hardware probleem of probleem bij de schermen, omdat hij bijvoorbeeld wel gewoon een browser over het vakje opent. Dus eigenlijk dacht ik dat het meer een aansturingsfout was ofzo.

Net toch de kabels om gedraaid en het vakje blijft op hetzelfde scherm zitten.

Dan sta ik toch even voor een misterie..

het scherm met vakje is normaal aangesloten op de vga van de laptop zelf en de display adapter voed het andere scherm. Maar dat blijkt nu dus niet uit te maken...

Ik ben aan het kijken naar een ander 24 inch scherm, dus ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toch de kabels om gedraaid en het vakje blijft op hetzelfde scherm zitten.
Dan lijkt de fout bij het scherm zelf te zitten.

Dan kunnen we malware cleaning afronden.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

En dan is het wachten op het resultaat van een ander scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

top, thanks voor de hulp in ieder geval!

streamen van youtube gaat beter, geen java update problemen meer, vakje bekijken we met het nieuwe scherm!

nog 1 puntje: heb je enig idee van het usb apparaat dat niet herkent word? dat geeft hij nog steeds wel aan. Of hoef ik me daar geen zorgen over te maken omdat nu toch wel alle malware verwijderd moet zijn?

Gr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Koppel alle usb apparaten los behalve eventueel muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit geprobeerd met diegene die steeds de melding geeft. dus die in het lijstje staat als "unknown USB Device" en nadat mijn pc van slaapstand af kwam, kreeg ik de melding dat het apparaat aanstuur programma geinstalleerd was, met vervolgens weer simpelweg de melding "unknown USB device"

Of moet ik het echt voor alle devices doen voordat dit werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Intussen een nieuw scherm gekocht (benq gl2460) en na aansluiten zit het rare vakje er weer..

Ligt dus zeker niet aan het scherm, maar iets in mijn pc denk ik dus..

Los daarvan flikkert het scherm ook (dat deed het vorige scherm ook een beetje). maar misschien is dat wel omdat ik hem via vga aan heb gesloten? Ik ga dit scherm terugbrengen voor eentje met een HDMI poort en kijken of dat beter werkt. waarom HDMI en geen dvi? mijn laptop heeft geen dvi uitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.