Ga naar inhoud

Windows 8.1: automatische updates downloaden/installeren onbetrouwbaar ?


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs.
Er staat hier nu wel
BITDEFENDER

Klik met de rechtermuisknop op het Bitdefender pictogram in de taakbalk.

Klik hier op de optie "Weergeven".

Schakel bovenin het scherm "Auto Pilot" uit.

Schakel ook "Antivirus" , "Firewall" en "Antispam" uit.

Bij mijn weten kan je in BD TS 2015 die onderdelen niet afzonderlijk uitzetten. Dacht ik, tenzij je alle bitdefender services in locale services gaat uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lukt het tijdelijk uitschakelen van Bitdefender op deze manier?

Dubbelklik op het rode BitDefender pictogram in systeemvak van de taakbalk om het programmavenster te openen .

Klik "Opties" in de rechterbovenhoek van het venster en selecteer 'Voorkeuren'.

Klik op de "On" knop naast "Antivirus" en "Scan kwetsbaarheid" om elke schakelaar op de "Uit-stand" te zetten.

Klik op "Toepassen" en "OK" om real-time bescherming en virusscanner uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het log van sfc /scannow wordt opgeslagen in het bestand cbs.log en staat in de map C:\Windows\Logs\CBS.

We hebben echter niet het volledige log nodig.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Moet eerlijk toegeven dat ik niet goed ben in de command prompt syntaxis, want ik krijg weer kan pad of bestand niet vinden. Ik veronderstel dat windir gewoon Windows moet zijn en userprofile mijn gebruikersnaam ? Moeten alle % - tekens en " in die syntax blijven staan ? Ik heb al vaker meegemaakt dat dat soms verwarring oplevert voor iemand zoals ik die daar niet veel gebruik van maakt. Sorry. Ik wou dat gewoon even vragen voor de zekerheid want het lukt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eerlijk toegeven dat ik niet goed ben in de command prompt syntaxis, want ik krijg weer kan pad of bestand niet vinden. Ik veronderstel dat windir gewoon Windows moet zijn en userprofile mijn gebruikersnaam ? Moeten alle % - tekens en " in die syntax blijven staan ? Ik heb al vaker meegemaakt dat dat soms verwarring oplevert voor iemand zoals ik die daar niet veel gebruik van maakt. Sorry. Ik wou dat gewoon even vragen voor de zekerheid want het lukt niet.

Sorry voor de verwarring. Ik zie net dat er een bestand met die naam op de desktop geplaatst is geweest, maar dat is een leeg bestand. Er staat geen tekst in ? Ik heb nochtans CBS logs in Windows/Logs/CBS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee eigenaardigheden gezien: bij afsluiten van de PC heeft die 18 geautomatiseerde updates proberen uit te voeren. Bij heropstart ben ik in de update geschiedenis gaan kijken: slecht 2 van de 18 (zowel belangrijke als aanbevolen) waren geïnstalleerd, de rest stond aangemerkt als mislukt. Ik ben nu net terug gaan kijken in Configuatiescherm > Systeem en beveiliging > Windows Update en er staat" 16 belangrijke updates zijn geselecteerd / beschikbaar." Een uur geleden waren die 16 dus mislukt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de verwarring. Ik zie net dat er een bestand met die naam op de desktop geplaatst is geweest, maar dat is een leeg bestand. Er staat geen tekst in ? Ik heb nochtans CBS logs in Windows/Logs/CBS
Probeer dan het bestand cbs.log in te pakken als een .zip bestand en voeg dan het .zip bestand toe als bijlage aan een volgend bericht.
Ik heb twee eigenaardigheden gezien: bij afsluiten van de PC heeft die 18 geautomatiseerde updates proberen uit te voeren. Bij heropstart ben ik in de update geschiedenis gaan kijken: slecht 2 van de 18 (zowel belangrijke als aanbevolen) waren geïnstalleerd, de rest stond aangemerkt als mislukt. Ik ben nu net terug gaan kijken in Configuatiescherm > Systeem en beveiliging > Windows Update en er staat" 16 belangrijke updates zijn geselecteerd / beschikbaar." Een uur geleden waren die 16 dus mislukt !
Probeer die updates opnieuw te installeren en zie wat het oplevert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer die updates opnieuw te installeren en zie wat het oplevert.

Ik heb bij afsluiten gemerkt dat de PC de 16 overige heeft geïnstalleerd, en bij herstart heb ik in de geschiedenis gekeken om te verifiëren, en daar zijn ze nu allemaal gelukt. Ik krijg de indruk dat sinds ik de Wizard diagnostische probleemoplossing heb uitgevoerd (reactie van 1 november 2014, 14:32) er effectief iets veranderd is. In de zin dat de PC effectief wel de boel automatisch download.

Eigenaardig: ik merk nu ook dat het oorspronkelijke CBS.log lijkt te zijn overgeschreven op datum van vandaag.

[ATTACH]37421[/ATTACH]

CBS.zip

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.